Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M@ZE skrev:
Wow intressant ! Kul att höra.

Såg på Coop Bygg när jag köpte min LD att extra tråd kostade 70:- per meter, det var ju inte superbilligt. Ni som har mer än de 200m dom följer med, va har ni köpt för kabel och var ?

Det vore kanon om man kunde samla allas tips som ni kommit på någonstans, det är ju rätt många sidor att läsa igenom nu :) kanske skapa en ny tråd med enbart allas tips och tricks eller vad säger ni ? (och utan massa tjafs och gnabb :)
Jag köpte min på jula för 1495 kr, orkade inte leta och fundera. Men jag håller med dig det är svindyrt.
 
peternicklas
mmange halmstad skrev:
Jag köpte min på jula för 1495 kr, orkade inte leta och fundera. Men jag håller med dig det är svindyrt.
Jag hade tur och fick 250 m för 500:- på blocket. Sök inte bara på slinga, slingkabel utan även begränsningskabel och allt vad ni kan komma på.
 
peternicklas skrev:
Jag hade tur och fick 250 m för 500:- på blocket. Sök inte bara på slinga, slingkabel utan även begränsningskabel och allt vad ni kan komma på.
Haha lite billigare:) grattis
 
Landroiden klarar även av att köra över en liten buske:) det gjorde min idag, trodde knivar och kanske mer var helt förstört, men allt hade klarat sig, ja förutom busken då som låg helt sönder mald på gräset:)
 
M@ZE skrev:
Wow intressant ! Kul att höra.

Såg på Coop Bygg när jag köpte min LD att extra tråd kostade 70:- per meter, det var ju inte superbilligt. Ni som har mer än de 200m dom följer med, va har ni köpt för kabel och var ?

Det vore kanon om man kunde samla allas tips som ni kommit på någonstans, det är ju rätt många sidor att läsa igenom nu :) kanske skapa en ny tråd med enbart allas tips och tricks eller vad säger ni ? (och utan massa tjafs och gnabb :)
Köpte gardenas slinga på k-rauta, 150m för 699:-
 
mmange halmstad skrev:
Landroiden klarar även av att köra över en liten buske:) det gjorde min idag, trodde knivar och kanske mer var helt förstört, men allt hade klarat sig, ja förutom busken då som låg helt sönder mald på gräset:)
Har upplevt det samma, frugan va så där nöjd över det resultatet ;)
 
Sitter just nu och njuter av solen med en kall öl i handen, min LD passerar mig, hör ljudet av grannarnas handjagare, jo då! Livet är på topp! :)
 
  • Gilla
M@ZE och 1 till
  • Laddar…
Hur höga måste hindren vara för att man ska slippa lägga begränsningsslinga?
 
Nimajneb skrev:
Hur höga måste hindren vara för att man ska slippa lägga begränsningsslinga?
Ca 10cm
 
JS80 skrev:
Ca 10cm
Tack, måste det vara en jämn kant eller funkar det med stenbumlingar?
 
JS80 skrev:
Köpte gardenas slinga på k-rauta, 150m för 699:-
Förtennad kabel på elfa (sök på "förtent"). Mängder av varianter att välja på...
...och MYCKET billigare. Min elfa-kabel är inne på tredje säsongen utan problem...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
 
pacman42 skrev:
Förtennad kabel på elfa (sök på "förtent"). Mängder av varianter att välja på...
...och MYCKET billigare. Min elfa-kabel är inne på tredje säsongen utan problem...

Sent from my Galaxy Nexus using Byggahus
Lite sent ute, men tack för tipset iaf :)
 
peternicklas
Såg en kul annons. Capture.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JS80
  • Laddar…
M@ZE skrev:
Wow intressant ! Kul att höra.

Såg på Coop Bygg när jag köpte min LD att extra tråd kostade 70:- per meter, det var ju inte superbilligt. Ni som har mer än de 200m dom följer med, va har ni köpt för kabel och var ?

Det vore kanon om man kunde samla allas tips som ni kommit på någonstans, det är ju rätt många sidor att läsa igenom nu :) kanske skapa en ny tråd med enbart allas tips och tricks eller vad säger ni ? (och utan massa tjafs och gnabb :)
Jag köpte 250 HQ-kabel hos den lokale HQ-handlaren (cyklar/trädgårdsmaskiner) för 1080:- plus skarvdon för 20:-/st. Har även sett att CityGross Växjö tidigare har haft både robotklipparn LD + reservdelar, det har ingen annan nämnt vad jag har kunnat läsa i den här tråden... Lr är det bara i Växjö som CityGross sålt Worx LD? Vet i o f inte om äv de har lagt ner försäljn, ska kolla nästa gång jag e där ;) förresten så vet jag att de hade xtra tråd som metervara oxå - och def billigare än Coop Bygg... (kollar det oxå) (förresten 70:-/m kan väl inte stämma?-ska väl vara 7:- lr?))
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.