Letade lagom starka och lagom billiga LED-downlights att fälla in i takfoten på mitt hus och garage.
Ville helst ha svarta då huset är svart, och köpte slutligen dessa:

http://www.aliexpress.com/product-f...00LM-AC85-265V-Brushed-black-wholesalers.html

Riktigt nöjd med dem än så länge, behagligt sken, bra kvalitet och riktigt riktigt billiga, tror det blev 820 kr för 20 stycken med frakt, dvs ca 40 kr styck!

Medföljer en drivare till varje, men man kan såklart ta bort den och köra med en enda drivare för samtliga, som jag gjort.

Bifogar en risig mobilkamerabild, ska försöka fota mer när alla är monterade och klara.
 
  • IMAG0546.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0547.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Zinkadus och 3 till
  • Laddar…
Trevliga! Men bara för inomhusbruk?
 
Har liknande hemma som fasad och entré belysning, förbättrade "IP-skyddet" genom att sätta silikon på kabelgenomföringen, iof så sitter de skyddade, men kändes bättre
 
Vad är det för diameter på hålet till spottarna?
Lite sugen på dessa till mig, har du kall-vit?
 
Riktigt tjusigt och riktigt snygga spottar! Svartmålad, slipad metall = väldigt snyggt!

//Patrik
 
  • Gilla
Frezina
  • Laddar…
Tack!

Nu är alla uppsatta efter två dagars ålande på vinden.

Använde 76 mm hålsåg
De är varmvita.

DSC03452.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC03454.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC03456.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Byggonomen och 6 till
  • Laddar…
Behöver man köpa till något annat eller är det bara att köra på när man fått dem?
 
Armaturen är komplett med ett drivdon till varje, fick ej med det på bilden dock, så det är bara att koppla in till 230 volt eller sätta en valfri drivare till dem.
Själv kör jag med ett drivdon per gavel och har dragit vanlig 0,75 kvadratmillimeter mellan dessa och varje armatur,
 
Hur varmvita är dom? Tror du dom skulle fungera i ett kök och/eller badrum eller tror du tjejen skriker?
 
Redigerat:
Narrow: sambeställa? Visseligen bor jag i Sthlm, men vi borde väl tjäna på frakt ändå?
 
Kattvovven skrev:
Hur varmvita är dom? Tror du dom skulle fungera i ett kök och/eller badrum eller tror du tjejen skriker?
Nja jag skulle då inte vilja ha dem där, på en fasad funkar de men inte inomhus enligt mig.
 
1,17 USD styck!
Måste vara något fel, inte ens kineserna kan producera något för det priset, men det är ju bara att beställa och testa.
 
  • Gilla
Roppin
  • Laddar…
Köp flera så ni har extra om någon skulle gå sönder, speciellt när de kostar lite och inget ;)
 
kattvovven:

Visst! Ska jag beställa hem till mig? Mina föräldrar är ofta nere och hälsar på och är från stockholm så de skulle kunna ta med spottarna till sthlm och så kan du betala när du får dem eller att jag bara skickar.

EDIT: Raskus hur lång tid tog det för dig att få dem? Är i stockholm t.o.m 15 augusti och kan skicka dem hit då.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.