Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nimajneb skrev:
Dom kanske just har upptäckt att det behövs skruvar och att vissa nyare paket har det eller så är det Kineserna som fuskar med dessa skruvar åxå eller så kanske några fått med extra skruvar av misstag.

Ditt exempel med beslag (som du kallar fästelement) är väl ett synnerligen dåligt exempel om beslaget finns med i monteringsanvisningen vilket naturligtvis leder till en reklamation om det inet är en standard grej som man har hemma.
Inte skulle jag reklamera Ikea för att jag bara fick med 16 nubb bara för att grannen fick 17 och det står i bruxen att jag behöver 16... Så girig är jag inte.
Börjar nu förstå att vi fått in ett Troll i forumet (googla google.com om du inte förstår ordet) just sådana vi tidigare betackat oss för i tråden. Om du inte avser att tillföra tråden det den var avsedd för (läs inlägg nummer 1) så tycker jag du skall hitta andra att provocera. Passa på att googla fästelement också så kan du lära dig att det handlar om skruv, mutter, nit, mm. vilket finns i varje byggsats från Ikea, alltså inte beslag herr Allvetare.
 
  • Gilla
fludde och 2 till
  • Laddar…
Fästelement är en delmängd av ordet beslag.
Ikea använder sig av begreppet beslagspåse för att åtskilja huvudkomponenterna från beslagen, vissa större beslag kan dock ligga förpackade separat.

Jag är inte ett dugg förvånad att du börjar med personliga angrepp när du känner att du inte har något i sakfrågan att bidraga med.
Jag kan förstå att det känns jobbigt när det kommer upp saklig kritik mot en produkt som man avgudar över allt annat men en vuxen karl brukar kunna hantera sådant på ett moget sätt.

Om du tänkt följa det klassiska mönstret när du märker att personliga angrepp inte biter lär du hota mig med stryk :)

Men för att återgå till sakfrågan så verkar det ju vara så att man insett att Landroiden behöver byta skruvarna till knivbladen med jämna mellanrum, även om det inte tycks stå i bruxen eller på knivpaketet. Kanske det skulle behövas lite uppdatering från företaget här. Majoriteten av landroidägarna läser ju inte detta forum och skulle det vara så att man kommit fram till nödvändigheten av skruvbyte så borde väl bolaget agera innan något allvarligt händer.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
Jonas_Pettersson skrev:
Jag har på ett ställe fått en rejält sliten gräsmatta. Det är ett riktigt favvo-hörn för honom.
[bild]
Jag har även märkt att topparna på gräset slits en del. blir som trådar upptill. Slöa knivar trodde jagag, men har testat att byta varje vecka men utan någon större framgång. hur blir det hos er?
Har en kil som blev trakasserad av worxen, när det var ca 2,20 mellan slingorna drog jag ut slingan 1m med 8 cm emellan trådarna. Var lite oroligt hur det skulle gå när det var dags för laddning, men det struntar i att köra ut på min 8 cm dragning.
 
ovsun skrev:
Testade att tejpa fast iPhonen med Runkeeper i dag. GPS:en är inte tillräckligt noggrann så det blir lite fel, men man får en bild av hur den går och att den inte klipper så mycket på baksidan :( vilket jag anat. Fick avbryta loggningen när det började regna, iPhonar gillar inte regn. Då hade den gått 1,47 km på 1:34:14. Testar mer en annan dag.[bild]
Kul test, hur stor är din tomt?
 
Det va hemskt vad folk gnäller och klagar. Typiskt svenks snålhet ser man tydligt också.
Och veliga. Ni som är så himla osäkra på köpet av en landroid, köp en HQ istället då, så vi slipper ert tjat.
 
  • Gilla
MrSmith och 1 till
  • Laddar…
mmange halmstad skrev:
Det va hemskt vad folk gnäller och klagar. Typiskt svenks snålhet ser man tydligt också.
Och veliga. Ni som är så himla osäkra på köpet av en landroid, köp en HQ istället då, så vi slipper ert tjat.
Du menar att det inte gnälls och klagas över HQ i tråden som avhandlar deras maskiner. Då har du inte varit där och läst vilket jag tycker att du borde göra i stället för att skriva ner Landroid på en tråd för entusiaster för just den maskinen.
 
Nimajneb skrev:
Fästelement är en delmängd av ordet beslag.
Ikea använder sig av begreppet beslagspåse för att åtskilja huvudkomponenterna från beslagen, vissa större beslag kan dock ligga förpackade separat.

Jag är inte ett dugg förvånad att du börjar med personliga angrepp när du känner att du inte har något i sakfrågan att bidraga med.
Jag kan förstå att det känns jobbigt när det kommer upp saklig kritik mot en produkt som man avgudar över allt annat men en vuxen karl brukar kunna hantera sådant på ett moget sätt.

Om du tänkt följa det klassiska mönstret när du märker att personliga angrepp inte biter lär du hota mig med stryk
Först kallar du mig "Fanboy" på annan tråd och "pinsamt girig" och sen påstår du att jag kommer med personangrepp, det säger allt jag behöver veta om dig. Dessutom diskuterar du "att ge dig stryk" vilket inte ligger för mig men kanske är vanligt i din forumvärld. Nej, det här är det sista jag skriver till dig tills dess du följer intentionen med tråden enligt Trollmans inlägg #1
 
MBygga skrev:
Du menar att det inte gnälls och klagas över HQ i tråden som avhandlar deras maskiner. Då har du inte varit där och läst vilket jag tycker att du borde göra i stället för att skriva ner Landroid på en tråd för entusiaster för just den maskinen.
Du missförstår mig, jag menar något positivt om landroid, jag har en själv som jag är jätte nöjd med.
Kanske jag utryckte mig dåligt iof:)
 
mmange halmstad skrev:
Du missförstår mig, jag menar något positivt om landroid, jag har en själv som jag är jätte nöjd med.
Kanske jag utryckte mig dåligt iof:)
Ursäkta mig mmange:surprised: jag var nog lite för upptaggad av Nimajnebs inlägg för att förstå din vinkling som när jag nu läser om den förstås var korrekt och smart skriven.
 
MBygga skrev:
Ursäkta mig mmange:surprised: jag var nog lite för upptaggad av Nimajnebs inlägg för att förstå din vinkling som när jag nu läser om den förstås var korrekt och smart skriven.
Hehe, ok det är lugnt:)
 
Ordnade sig genom att helt enkelt flytta in laddningsstationen :cool: har ca 35-40 cm till kant runt om och slipper därför högt gräs i ytterkant - men blev lite FÖR bra precis vid Robbans hus alltså... Problemet åtgärdat och därmed bevisat att LD fixar ca 3000 m2 och 450 m begränsn-kabel!!! Don't try this at home, guys ;-) (lr i så fall på eget ansvar) :p
 
  • Gilla
Prins Daniel
  • Laddar…
Kul tråd den här. Nu vet jag vad de som köpt en Landroid gör med den tiden det skulle ta att manuellt klippa gräset. Så någon tidsbesparing är det knappast att köpa det fabrikatet. Frågan är om ni inte ägnar mer tid åt gräset nu än före köpet?
 
MrSmith skrev:
Kul tråd den här. Nu vet jag vad de som köpt en Landroid gör med den tiden det skulle ta att manuellt klippa gräset. Så någon tidsbesparing är det knappast att köpa det fabrikatet. Frågan är om ni inte ägnar mer tid åt gräset nu än före köpet?
Förstår inte vad du menar, har haft min landroid sen den släpptes och den sköter sig själv. Visst den klarar inte att vända knivarna själv det får jag hjälpa den med.....
 
  • Gilla
rybbe och 4 till
  • Laddar…
MrSmith skrev:
Kul tråd den här. Nu vet jag vad de som köpt en Landroid gör med den tiden det skulle ta att manuellt klippa gräset. Så någon tidsbesparing är det knappast att köpa det fabrikatet. Frågan är om ni inte ägnar mer tid åt gräset nu än före köpet?
Jag är jäkligt nöjd med min Landroid. Och det känns så skönt att inte ha köpt någon överprisad klippare.

Sen undrar jag vad ditt syfte är med dina inlägg i den här tråden... Vet du ens det själv?
 
Redigerat:
  • Gilla
rybbe och 5 till
  • Laddar…
Ricky-71 skrev:
Ordnade sig genom att helt enkelt flytta in laddningsstationen :cool: har ca 35-40 cm till kant runt om och slipper därför högt gräs i ytterkant - men blev lite FÖR bra precis vid Robbans hus alltså... Problemet åtgärdat och därmed bevisat att LD fixar ca 3000 m2 och 450 m begränsn-kabel!!! Don't try this at home, guys ;-) (lr i så fall på eget ansvar) :p
Wow intressant ! Kul att höra.

Såg på Coop Bygg när jag köpte min LD att extra tråd kostade 70:- per meter, det var ju inte superbilligt. Ni som har mer än de 200m dom följer med, va har ni köpt för kabel och var ?

Det vore kanon om man kunde samla allas tips som ni kommit på någonstans, det är ju rätt många sidor att läsa igenom nu :) kanske skapa en ny tråd med enbart allas tips och tricks eller vad säger ni ? (och utan massa tjafs och gnabb :)
 
  • Gilla
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.