Status
Tråden går ej att kommentera.
peternicklas
Ett litet tips till er som har en Landroid. Min åkte in för en liten översyn då gräsmattan grävs upp i helgen.
Tänkte jag skulle rengöra den lite och då under kåpan. Kåpan sitter med 4 st M6 bultar och en snabbkoppling till elen. Dessa 4 bultar hade rostat på min. Kolla era och sätt lite fett på dem, kan bli jobbigt att få bort dem om något år om inget görs. Under kåpan sitter 2 tiltgivare och det är i dessa som främre skruvarna sitter fast. Lyfter man på dessa så ligger det mest troligt en massa gammalt gräs nere i spåret runt givaren. Rensa bort detta.
 
Redigerat:
  • Gilla
MBygga och 1 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Ett litet tips till er som Landroid. Min åkte in för en liten översyn då gräsetmattan grävs upp i helgen.
Tänkte jag skulle rengöra den lite och då under kåpan. Kåpan sitter med 4 st M6 bultar och en snabbkoppling till elen. Dessa 4 bultar hade rostat på min. Kolla era och sätt lite fett på dem, kan bli jobbigt att få bort dem om något år om inget görs. Under kåpan sitter 2 tiltgivare och det är i dessa som främre skruvarna sitter fast. Lyfter man på dessa så ligger det mest troligt en massa gammalt gräs nere i spåret runt givaren. Rensa bort detta.
Bra tips (y), det var väl inga plomberingar på skruvarna så man får problem vid eventuella garantiärenden?
 
Nimajneb skrev:
Är det inte enklare att bara gå bort till skruvavdelningen och köpa några extra skruvar för ett par kronor?
Och varför skall man köpa skruvar när man kan få rätt skruvar, som man redan borde ha fått med dessutom, genom ett enkelt samtal till supporten :thumbdown:
 
peternicklas
MBygga skrev:
Bra tips (y), det var väl inga plomberingar på skruvarna så man får problem vid eventuella garantiärenden?
Tipset på att ta bort gräs fick jag från supporten. Är några som haft problem med att den stannar för att någon har lyft upp den. Det är dock gräset som har lyft givaren så den säger ifrån. Inga plomberingar bara 4 skruvar.
 
Fråga till LD experterna, är 250m Max bad LD klarar av ? Jag har betydligt mer på min 1000kvm tomt
 
MBygga skrev:
Och varför skall man köpa skruvar när man kan få rätt skruvar, som man redan borde ha fått med dessutom, genom ett enkelt samtal till supporten :thumbdown:
Står det på paketet att det innehåller 9 skruvar?
Om inte så har man väl ingen rätt att få det...
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Fråga till LD experterna, är 250m Max bad LD klarar av ? Jag har betydligt mer på min 1000kvm tomt
Har c:a 300 m utan problem. Prova men något mer klarar den nog. 400 m är något jag tror jag kanske har läst men väldigt osäker. 1800 m2 klarar klipparen enl. specen det ger enlängd på minst 170m. Sedan några öar så blir det lätt 250 - 300 m. Men vilken tomt är fyrkantig.
 
Sagabo skrev:
Jag köpte mina knivar på Coop förra veckan, dom tog 179:- för dom...

Är det någon mer än jag som får lite problem med "sliten" gräsmatta där det är små eller trånga utrymmen och LD alltid vänder på samma ställe.
Gräset är borta på ett par ställen för att det blir lite ryckigt pga start/stopp så hjulen river bort gräset.
Jag har på ett ställe fått en rejält sliten gräsmatta. Det är ett riktigt favvo-hörn för honom.
20120720_184615.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har även märkt att topparna på gräset slits en del. blir som trådar upptill. Slöa knivar trodde jagag, men har testat att byta varje vecka men utan någon större framgång. hur blir det hos er?
 
Testade att tejpa fast iPhonen med Runkeeper i dag. GPS:en är inte tillräckligt noggrann så det blir lite fel, men man får en bild av hur den går och att den inte klipper så mycket på baksidan :( vilket jag anat. Fick avbryta loggningen när det började regna, iPhonar gillar inte regn. Då hade den gått 1,47 km på 1:34:14. Testar mer en annan dag. klippot.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wulfram Zneijderhaan och 1 till
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Står det på paketet att det innehåller 9 skruvar?
Om inte så har man väl ingen rätt att få det...
Du tillför inte mycket positivt för att vara ett som du själv beskriver dig forumproffs. Om nu ett flertal, vilket även du kan läsa dig till, har fått med 9 skruvar till 9 blad så bör väl det gälla samtliga köpare, eller?
 
MBygga skrev:
Du tillför inte mycket positivt för att vara ett som du själv beskriver dig forumproffs. Om nu ett flertal, vilket även du kan läsa dig till, har fått med 9 skruvar till 9 blad så bör väl det gälla samtliga köpare, eller?
Eftersom jag inte är den giriga typen så brukar jag vara nöjd med att få det jag har betalat för.
Tråkigt att höra att det finns folk som är så pinsamt giriga att dom bara ska ha mer o mer utan att betala för det. Tycker inte åxå du att sådant är trist?
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
M@ZE skrev:
Fråga till LD experterna, är 250m Max bad LD klarar av ? Jag har betydligt mer på min 1000kvm tomt
Du tror inte att det var Rickys (antar att du refererar till hans inlägg) avsikt genom att ställa frågan på Worx Landroid tråden :x???
 
peternicklas skrev:
Ett litet tips till er som har en Landroid. Min åkte in för en liten översyn då gräsmattan grävs upp i helgen.
Tänkte jag skulle rengöra den lite och då under kåpan. Kåpan sitter med 4 st M6 bultar och en snabbkoppling till elen. Dessa 4 bultar hade rostat på min. Kolla era och sätt lite fett på dem, kan bli jobbigt att få bort dem om något år om inget görs. Under kåpan sitter 2 tiltgivare och det är i dessa som främre skruvarna sitter fast. Lyfter man på dessa så ligger det mest troligt en massa gammalt gräs nere i spåret runt givaren. Rensa bort detta.
Uppenbarligen blir tyskarna blåsta av kinesfabriken som sparar några yuan med att stoppa i ogalvad skruv. Man kan ju undra vad mer dom fuskat med..........
 
Nimajneb skrev:
Eftersom jag inte är den giriga typen så brukar jag vara nöjd med att få det jag har betalat för.
Tråkigt att höra att det finns folk som är så pinsamt giriga att dom bara ska ha mer o mer utan att betala för det. Tycker inte åxå du att sådant är trist?
Inte den giriga kanske men den otroligt tröga typen helt klart. Om jag har köpt en likadan produkt och betalt lika mycket som de övriga här som då fått med skruv, borde inte jag kunna hävda att jag borde fått med dem också. Eller du accepterar kanske gladeligen uteblivna fästelement om du skulle köpa en Ikea byggsats och bege dig till närmaste järnaffär för att införskaffa dessa för egna medel. Skulle inte tro det så gnällig som du verkar över det mesta :mad:
 
MBygga skrev:
Inte den giriga kanske men den otroligt tröga typen helt klart. Om jag har köpt en likadan produkt och betalt lika mycket som de övriga här som då fått med skruv, borde inte jag kunna hävda att jag borde fått med dem också. Eller du accepterar kanske gladeligen uteblivna fästelement om du skulle köpa en Ikea byggsats och bege dig till närmaste järnaffär för att införskaffa dessa för egna medel. Skulle inte tro det så gnällig som du verkar över det mesta :mad:
Dom kanske just har upptäckt att det behövs skruvar och att vissa nyare paket har det eller så är det Kineserna som fuskar med dessa skruvar åxå eller så kanske några fått med extra skruvar av misstag.

Ditt exempel med beslag (som du kallar fästelement) är väl ett synnerligen dåligt exempel om beslaget finns med i monteringsanvisningen vilket naturligtvis leder till en reklamation om det inet är en standard grej som man har hemma.
Inte skulle jag reklamera Ikea för att jag bara fick med 16 nubb bara för att grannen fick 17 och det står i bruxen att jag behöver 16... Så girig är jag inte.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.