Status
Inte öppen för fler kommentarer.
peternicklas
MBygga skrev:
Det verkar ju dock som att vissa fått med skruvar, t.ex. Honken som fått en till varje blad. Jag hade inga skruvar i mitt paket och de två som låg i trafolådan är nog till för at skruva upp den på vägg eller dylikt om man vill det. Någon annan som fått skruvar i knivpaketet för i så fall kan man ju påpeka det för supporten och kanske få skruvar den vägen.
Jag fick 9 skruvar med klipparen.
 
MBygga skrev:
Det verkar ju dock som att vissa fått med skruvar, t.ex. Honken som fått en till varje blad. Jag hade inga skruvar i mitt paket och de två som låg i trafolådan är nog till för at skruva upp den på vägg eller dylikt om man vill det. Någon annan som fått skruvar i knivpaketet för i så fall kan man ju påpeka det för supporten och kanske få skruvar den vägen.
Jag har åxå fått med 9st skruvar extra
 
Kan man på något sätt se på kartongen om man får 9 skruvar ? Vill ju inte stå och öppna kartongerna i butiken :)
 
M@ZE skrev:
Kan man på något sätt se på kartongen om man får 9 skruvar ? Vill ju inte stå och öppna kartongerna i butiken :)
Är det inte enklare att bara gå bort till skruvavdelningen och köpa några extra skruvar för ett par kronor?
 
  • Gilla
Prins Daniel
  • Laddar…
Självklart är det så :) får väl bli att öppna så man får rätt typ av skruv, dom har iaf knivar och extra tråd inne som tillbehör. Vad tog Jula för knivarna ?
 
M@ZE skrev:
Självklart är det så :) får väl bli att öppna så man får rätt typ av skruv, dom har iaf knivar och extra tråd inne som tillbehör. Vad tog Jula för knivarna ?
Jag tror skruvfrågan är av allmänt intresse så kanske någon här kunde tala om vilken skruvdimension det handlar om.
 
peternicklas
M@ZE skrev:
Kan man på något sätt se på kartongen om man får 9 skruvar ? Vill ju inte stå och öppna kartongerna i butiken :)
Köp om du ska. Får du inga skruvar med så ring till supporten så får de skicka till dig.
Det är en M4 * 12mm.
199 tror jag det var.
 
peternicklas skrev:
Köp om du ska. Får du inga skruvar med så ring till supporten så får de skicka till dig.
Det är en M4 * 12mm.
199 tror jag det var.
Nämän! Va-fa ! Ta med en skruv, gå till en riktig järnhandel (ingen jävla stormarknad), visa skruven, säg "ja ska ha sånna här". Klart.
 
Wulfram Zneijderhaan skrev:
Nämän! Va-fa ! Ta med en skruv, gå till en riktig järnhandel (ingen jävla stormarknad), visa skruven, säg "ja ska ha sånna här". Klart.
O sådana kryllar det ju av i varenda håla.... Finns väl bara kvar ett tiotal i hela landet
 
  • Gilla
Thomas_2 och 1 till
  • Laddar…
Varje liten håla har en Tools eller liknande. Gå in på XL-bygg. Det är standardgrejer. Dom tar hem om det inte finns inne.
 
Hej, har haft min LR "Robban" sedan i maj och den har fungerat förträffligt :) Så tänkte jag testa gränserna av vad den tål och utökade m HQ:s extrakabel (250 m) fr 200 t totalt 450 m. Läste här på forumet att ngn annan oxå gjort så och att det funkat bra. Allt funkar bra äv f mig, utom på EN viktig punkt; när Robban laddat färdigt och ska ut igen - så kommer ett jättelångt piiiip som aldrig verkar tystna, displayen visar "utanför arbetsområde"... Då drar jag ur Robban fr laddningsstationen och plötsligt står det "stäng lunckan för att starta" (!) När jag gör det så sätter han igång precis som vanligt. Hmm, allt är som det ska - blå lampan lyser, inget kabelbrott alltså och hela gräsmattan klipps som vanligt... Idiotiskt att behöva göra så e varje laddn, har jag överskridit kapaciteten helt enkelt - lr kan man göra ngt? HJÄLP!
 
Redigerat:
Jag köpte mina knivar på Coop förra veckan, dom tog 179:- för dom...

Är det någon mer än jag som får lite problem med "sliten" gräsmatta där det är små eller trånga utrymmen och LD alltid vänder på samma ställe.
Gräset är borta på ett par ställen för att det blir lite ryckigt pga start/stopp så hjulen river bort gräset.
 
peternicklas
Sagabo skrev:
Jag köpte mina knivar på Coop förra veckan, dom tog 179:- för dom...

Är det någon mer än jag som får lite problem med "sliten" gräsmatta där det är små eller trånga utrymmen och LD alltid vänder på samma ställe.
Gräset är borta på ett par ställen för att det blir lite ryckigt pga start/stopp så hjulen river bort gräset.
Ja, jag har sett några sådana ställen.
 
Då har jag iaf hämtat upp min LD :) .. Fick den för 8995:- .. Snälla människor i Kalmar. Är det så att Max längd på slingan är 250m ?
 
Sagabo skrev:
Jag köpte mina knivar på Coop förra veckan, dom tog 179:- för dom...

Är det någon mer än jag som får lite problem med "sliten" gräsmatta där det är små eller trånga utrymmen och LD alltid vänder på samma ställe.
Gräset är borta på ett par ställen för att det blir lite ryckigt pga start/stopp så hjulen river bort gräset.
Hej!
Min sliter ut gräset på de ställen den gör 90 graders sväng Tror det beror på att innerhjulet slirar när det får kortare väg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.