Hur ska ni följa OS i London

  • Antal röster
    38
  • Omröstningen stängd .
Följa OS, haha! :D
 
Ola78
skalman1 skrev:
Följa OS, haha! :D
Ja det verkar som vi "sportfånar" får vika ner oss, alternativ 4 leder ju ganska klart:confused: men det är mycket tid kvar att rösta:wow:
 
Kanske sport"phonarna" använder tapatalk och där har vi ingen aaaaaning om någon röstning :)
 
  • Gilla
Ola78
  • Laddar…
Jag och min far har köpt flygbiljett och fixat övernattning en bit utanför London men än så länge har vi inte fått tag i några biljetter. Vi ska vara borta en vecka och kommer se marathon på gatorna. Vi hoppas vi får tag i biljetter till någon annan friidrottsaktivitet när vi är på plats men om det inte går så är det inte hela världen. Bäst följer man OS på tv så det blir väl några timmar på pubben antar jag. :)
 
Eftersom befolkningen i stort kommer sitta klistrad framför rutan i några veckor nu kan man misstänka att de 14 på byggahus som inte gillar sport (aschberg sa en gång ungefär att "det bästa med sportbilagan är att man kan slänga all sport på en gång", antar att de 14 resonerar likadant) nu kände att de måste göra sin röst hörd.....

Eller vad säger ni andra 13?
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Ola78
MathiasS skrev:
Eftersom befolkningen i stort kommer sitta klistrad framför rutan i några veckor nu kan man misstänka att de 14 på byggahus som inte gillar sport (aschberg sa en gång ungefär att "det bästa med sportbilagan är att man kan slänga all sport på en gång", antar att de 14 resonerar likadant) nu kände att de måste göra sin röst hörd.....

Eller vad säger ni andra 13?
Jag gör nog tvärtom mot Aschberg och er andra, slänger huvudbilagan om det inte står nåt annat som jag finner intressant och det är inte bantning, väder och sex, och behåller sportdelen. Nu köper jag ju inte kvällstidningarna så ofta men ibland så.
 
Sitter o tittar på invigningen SVT1.... Så trist.... Men bytte till EuroSportHD....vilken skillnad i kommentatorernas kompetens och humor!!
 
Efter att ha läst Nimajnebs inlägg så knäppte jag på svt1 i en minut och jag undrar bara vilket sorts knark som OS-invignings-designer-snubbarna har använt? :D



Förresten, jag vet inte om det är jag som är ovanligt trött i skallen nu ikväll men varför blir omröstningen på totalt 141,38%?
 
Redigerat:
P
MathiasS skrev:
Eftersom befolkningen i stort kommer sitta klistrad framför rutan i några veckor nu kan man misstänka att de 14 på byggahus som inte gillar sport (aschberg sa en gång ungefär att "det bästa med sportbilagan är att man kan slänga all sport på en gång", antar att de 14 resonerar likadant) nu kände att de måste göra sin röst hörd.....

Eller vad säger ni andra 13?
Du har ju självklart rätt.

Ett tips för alla som vill slänga sportbilagan även på webben är att använda Yahoo Pipes (kräver inloggning) och RSS-flöden för att filtrera bort alla sportlänkar. Jag har precis satt upp ett testskott mot DNs RSS-flöde och det verkar lovande
pipe_test.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På så sätt slipper ju alla sportälskare höra oss andra klaga :p
 
Måste nog säga att jag lider med dom som inte uppskattar den troligtvis mes fantastiska live showen som någonsin utspelats.
Men gillar man inte musik, teknik, historia, sport, kultur, humor osv så kan man undra vilka fattiga liv folk måste ha.
Måste verkligen en trupp från BH ställa upp för att locka intresset?
 
Nimajneb skrev:
....... den troligtvis mest fantastiska live showen som någonsin utspelats......
:D(y)
 
Per Eskilsson skrev:
Jag och min far har köpt flygbiljett och fixat övernattning en bit utanför London men än så länge har vi inte fått tag i några biljetter. Vi ska vara borta en vecka och kommer se marathon på gatorna. Vi hoppas vi får tag i biljetter till någon annan friidrottsaktivitet när vi är på plats men om det inte går så är det inte hela världen. Bäst följer man OS på tv så det blir väl några timmar på pubben antar jag. :)
Helt rätt, man får sällan en så genuin känsla som på gatorna! Var av en ren slump på kurs i södra Tyskland 2008 samtidigt som EM i fotboll gick av stapeln och Sverige spelade mot Spanien i Innsbruck ett par mil bort. Vi fick raskt hyrt oss en bil och begav oss raskt mot gränsen och vidare in mot slagfältet - vilken stämning! Helt sjukt! En stor del av staden var avspärrad till förmån för EM och festandet höll på i flera timmar innan matchstart. Vi gick bara runt på gatorna med stora leenden på läpparna och njöt av stämningen, med tanke på resultatet i matchen så var det väl lika gott att vi inte hade biljetter dock. :)
 
skalman1 skrev:
Förresten, jag vet inte om det är jag som är ovanligt trött i skallen nu ikväll men varför blir omröstningen på totalt 141,38%?

Som vanligt när det gäller friidrott och sparkabollspel - det ska fuskas på alla möjliga konstiga sätt.......
 
Sport ska upplevas live.....
 
T
Nimajneb skrev:
Måste nog säga att jag lider med dom som inte uppskattar den troligtvis mes fantastiska live showen som någonsin utspelats.
Men gillar man inte musik, teknik, historia, sport, kultur, humor osv så kan man undra vilka fattiga liv folk måste ha.
Måste verkligen en trupp från BH ställa upp för att locka intresset?
Invigningen i London var ju ett skämt jämfört Peking 2008!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.