Hej

Vi har blivit med växthus, blev ett 12 kvm från Skånskabyggvaror, vår tanke är att framförallt använda det som uterum/mysrum, dvs kunna sitta där och äta när de e lite kallt ute, sitta och koppla av med ett glas vin osv... självklart blir det även lite odling men inte mycket...

Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska inreda det och vad jag ska inreda det med...

Eller jag vet ju att vi ska ha bord och stolar i det och om det får plats ett par sköna stolar att slappa i.

Växthuset är 244*477 i storlek dvs ganska smalt för att få plats med bord och det är ganska lågt närmast väggarna.

Min fundering är om man ska försöka få in en kökssoftta eller liknanade längs ena långsidan och sedan något smalt bord och några stolar som går att stapla.

Men tacksam för alla tips och ideér på vad man kan ha för möbler för att inte få det att kännas trångt.
 
Mycket beror nog hur många personer ni kommer sitta där allt som oftast. Kommer ni alltid vara två är det kanske lite onödigt med soffa, bord och stolar. Ytan är rätt begränsad och det blir snabbt trångt. Det är inte heller omöjligt att intresset för att odla kommer växa nu när ni skaffat växthus. Till nästa år har ni kanske en vinranka också och en gavel mindre :)

Det finns rätt fina stolar som man kan fälla ryggen på till ok peng. Två sådana och ett litet mindre bord som rymmer vars en liten tallrik + glas ska nog vi börja med i vårt pågående växthusbygge
 
Det kommer iallafall vara 2 vuxna + ett barn, men det ska vara smidigt att vara 4 vuxna runt bordet, men det stora problemet är nog ett bord som inte bli klumpigt men som samtidigt går att äta vid....

Kanske försöka hitta något klaffbord (heter det så?) med 2 klaffar som man enkelt fäller upp och ner, då får man ju möjligheten att ha större bord, mellan och pyttelitet....

Tack för tipsen, tar gärna emot fler :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.