Hej!
Vi har köpt Tarkett Viva Ultraloc som vi ska lägga på befintlig plastmatta i sovrum. Enligt instruktionen skall man först slå fast långsidan för att sedan slå fast änden. Problemen är två;

1. det är ett väldigt motstånd när man ska slå fast golvet, man får ta i för kung och fosterland.
2. ändarna mosas sönder istället för att låsas fast.

Problem nr två har vi löst genom att skjuta in ändarna i varandra istället, innan vi slår fast långsidan men det är fortfarande väldigt svårt att slå fast golvet på långsidan. Någon annan med liknande erfarenheter? Några tips? Vi har lagt andra golv tidigare med liknande lösningar utan problem.

mvh

Softol
 
Lade precis in 18kvm viva golv funkade perfekt men man fick passa ihop båda ändorna först å slå på anna kloss innan man slåg på brädan. funkade fint men det gick år ett par "slag" bitar... vi tätade även skarverna vid diskbänken
 
Vi funderar nu också på Tarkett Viva i köket.
Hur tätade du skarvarna vid diskbänken? Blir det "osynligt"? (en bild är aldrig fel)
 
jag hittade ett "lim" på bauhaus som man lägger mellan varje fog. Efter ca 15-20min tar man men ett finger och "för" bort överflödet. Lätt å enkelt och syns inte.

Det limmar inte ihop parketten utan lägger som en slags silikon fog mellan varje parkett bit.

Har inte nån bild, men om jag kommer ihåg det san jag ta en i kväll då jag kommer hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.