Finns det någon som vet kvm-pris på Trivselhus? :D
 
10-15000 beroende på val av hus och inredning. :)
 
Tack ! Vi har nämligen kollat på LB-hus och Trivselhus. 1-plan. LB ca. 12.000
 
En liten fråga...

Alla som anger kvm pris på byggen. Vad räknar ni in i den summa som ni sedan slår ut per kvm?

Är det nyckelfärdigt? Är det byggsats, med eller utan montering? Räknar ni med kredit kostnader och ävriga juridiska kostnader under byggtiden?

HAde varit mycket intressant och veta så man får ett riktigt värde för jämförelsen.

Ska själv bygga ett Rörvikshus, och får fram kvm pris på 17 000:- om man räknar nyckelfärdigt, men endast ca 10 000:- om man räknar själva byggsatsen!
 
När jag sa mellan 10-15000 beroende på inredning så menade jag exkl. tomt, bygglov etc men inklusive byggsats, grund och montering.

Övriga kostnader t ex juridiska och kreditkostnader är inte inräknat eftersom jag antar att detta är väldigt individuellt. =)

Trivselhus kostar väl snarare mot 13-15.000 än 10-12.000, men de är å andra sidan väldigt trevliga. Jag gillar myresjöhus också.

Någon som har byggt Myresjöhus Harmoni och har en webbsida som man kan kika på? ;D
 
Min uppfattning är också att TH ligger nånstans på 13000-15000:-/kvm på ett normalstort hus. Sen tillkommer ju som ni också nämnt markarbeten, tomt, kreditkostnader, osv osv. Men det är ju fina hus med hög standard på inredningen så det kanske det är värt. Eller inte...

Apropå anna_a:s sista fråga så tror jag Myresjöhus har Harmoni som visningshus i Göteborg. Jag har inte varit där och tittat men jag tror de har visning kl 15-17 på söndagar, så var det iallafall i helgen om jag inte minns fel. Men du kanske bor i Norrland och då är det ju en bit att åka...
 
Vårt bygge hamnar på ca. 16500/kvm ett tvåplans Trivselhus.
 
Hej Alm!

Blev nyfiken på vad du räknat in i kvm-priset på 16500 kr. Undrar också hur stort hus du bygger. Vi väntar just nu själva på offert på ett 2-planshus från Trivselhus.

Mvh RoJ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.