Ola78
Inte direkt huset men i trädgården. Min far var här och hjälpte till och klippa häcken, han klippte och sonen bar, tja det är bra krut i 76 åriga "gubbar" hade fullt sjå och hänga med:D Nu är den snygg och prydlig i alla fall. Sen blev det lite inomhusarbete också, lite glespanel och annat smått och gott (utan farsgubbens hjälp dock)
 
Håller på med inkopplingen av kommunalt vatten och avlopp.
004 (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
wanegardh skrev:
Håller på med inkopplingen av kommunalt vatten och avlopp.
[bild]
Oj, det var inte mycket som höll upp hörnet på huset...
 
Monterat några nya innerdörrar.

Vilken fröjd med vettiga verktyg :)

Sänksågen kapar dörren till rätt höjd.
Dremeln fixade till riktiga spår i dom hopplöst igenmålade spårskruvarna på dörrkarmarna.
Lackfräsen gjorde trösklarna trärena
Rotex90 gjorde finliret med trösklarna
Skruvdragaren satte skruv i gångjärnen.
Minitigern jackade upp låsblecket så det passade den nya fallen.
Ett stämjärn slipat på Tormeken fixade gångjärnsinfällningarna på karmen.
Sist men inte minst så höll en CTL26 dammfritt i huset.

Frugan tyckte jag såg ut som en treåring mitt bland alla framplockade leksaker :)
 
Nimajneb skrev:
Vilken fröjd med vettiga verktyg :)

Sänksågen kapar dörren till rätt höjd.
Dremeln fixade till riktiga spår i dom hopplöst igenmålade spårskruvarna på dörrkarmarna.
Lackfräsen gjorde trösklarna trärena
Rotex90 gjorde finliret med trösklarna
Skruvdragaren satte skruv i gångjärnen.
Minitigern jackade upp låsblecket så det passade den nya fallen.
Ett stämjärn slipat på Tormeken fixade gångjärnsinfällningarna på karmen.
Sist men inte minst så höll en CTL26 dammfritt i huset.
Du glömde en sak!

Din adress.. vad har annars inbrottstjuven för nytta av den fina plocklistan du postade? :)
 
Daniel78 skrev:
Du glömde en sak!

Din adress.. vad har annars inbrottstjuven för nytta av den fina plocklistan du postade? :)
Snickarboavägen 12 i Blekinge :)

Btw, glömde nämna att jag var på tippen med 3 nya lass av samma bråte som när vi träffades där i Lördags.
 
Bytt en dimmer.

Även de små projekten är viktiga:)
 
Fick ett ryck och fick för mig jag skulle städa garaget.
Det var ett dumt ryck.
Grön påväxt på väggarna, centimetertjockt med saltutfällningar samt lossnad puts.
Och det utöver kvadratmetervis med spindelväv.
Några vändor med högtryckstvätten på golv, väggar och tak får räcka.
Samt spola av allt skit som ska in igen.
Nån vidare renovering av soprummet som det egentligen tjänstgör som lär det inte bli denna sommaren.

Om jag inte blir alltför sugen på att testa några silikatfärgsblandningar bara för att det kan va bra att veta.
Har 50 liter av någon form utav vattenglas samt 25 kilo krita :cool:
 
Rökt en pipa på farstubron.
 
Målat klart bottenvåningen på 3 ytterväggar. Rensa sista biten för den 4e. Kontemplerar risken för åska och mer ösregn.
 
Indirekt har jag fixat med huset. Jag har lagat bilen så jag kan ta mig till tippen med allt skräp...
 
Då ska vi se, idag tog sambon med sig sonen och drog till Kosta Outlet...

Jag har fått in den sista veden, nu är den uppstaplad o klar, redo för vintern.

Jag spikade dit de sista bitarna lockläkt över ena fönstret på burspråket, nu e det klart också, ska bara måla om det ngn dag det inte ömsom spöregnar ömsom e strålande väder.

Jag har städat garaget, sorterat, stuvat om och kastat, nu kan jag få in en bil i garaget igen:) Är nog ett år sen sist.

Jag byggde ett parasollfäste till altanen, fick bli ett 3" galvat vattenrör som fick bli stödet i livet, men med tanke på hur parasollet är konstruerat så vet i fan om det håller när det börjar blåsa, men det finns väl bara ett sätt o ta reda på det:)

Sen nu ikväll tog jag en långtur på fyrhjulingen med pojken. En bra dag helt enkelt.
 
Grävt upp två myrstackar som inte vill dö medelst gift.

Så det blev 10 svarta sopsäckar fyllda med myrstack...
 
oobum skrev:
Grävt upp två myrstackar som inte vill dö medelst gift.

Så det blev 10 svarta sopsäckar fyllda med myrstack...
Är inte myrstackar fridlysta?
 
Målat, målat, målat och målat. Fasader är större än man tror. Det värsta är att det är tre sidor kvar ;) Dock inte lika krävande...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.