H
Är det någon som har erfarenheter gällande kvalitén på Trademax soffor.
Hur de behandlar ev. reklamationer. ect.
De har fått en hel del skit på nätet. Har ni några efarenheter?
Bra priser men vågar vi köpa? Vi är intresserad av en soffa som heter Optus,
 
Vi har en soffa därifrån, minns ej modell osv, och den känns faktiskt lite lätt nedsutten bara efter 1,5 år eller hur länge vi nu haft den.
Skulle inte köpa den igen om man uttrycker sig så.
 
H
Tack!
 
H
Kommer du ihåg vad soffan heter som du köpte?
 
Tänkte först starta en ny tråd men hitade denna..

Att reklamera något till Trademax är helt hopplöst då kundservicen är obefintlig.
I början av sommaren beställde vi nya dynor till vår konstrottinggrupp. Dynorna kom men det visade sig att Trademax skickat fel dynor. Vi följde instruktionerna för hur man reklamerar och skickade geanst in en reklamation.
Nu har det gått 10 veckor, sommaren är över och vi har fortarande inte fått några nya dynor.
Tro mig, vi har skickat flera mail, ringt (jättelång telefonkö). De få gånger jag fått kontakt med dem har de skyllt på att de har väldigt många reklamationer och att det därför tar tid.

Jag börjar mer och mer tro att vi aldrig kommer få de dynor vi betalt för och det gör mig riktigt förbannad. Trademax är inget seriöst bolag och jag kommer ALDRIG beställa något mer från dem.

Av den långa kön av reklamationer att dömma misstänker jag att fler Trademax-kunder har samma uppfattning.
 
Kan bara hålla med föregående inlägg. Köpte utemöbler och fick dem leverade för 4 veckor sedan. Reklamerade direkt att en del inte passade (enligt instruktion) men har ännu inte fått detta reglerat. Ringde efter tre veckor, tog ca 40 minuter att komma fram, då fick jag information om att jag skuller kontaktas inom kort. Har ännu idag inte hört av dem. Jag vill också varna för detta företag.
 
Jag har köpt två möbler där. Har inga synpunkter då vi köpte för en billig peng.
Kvaliteten är inte jättebra, men priset var inte heller högt så jag hade inte några andra förväntningar. Utemöblerna har efter andra året börjat att rosta i spikar. Det tycker jag är dåligt men inte unikt. Kommer att måla om allt med linoljefärg när jag orkar.
 
För er som bor i skåne så har dem ju en affär i Fleninge!
Lite lättare att resonera öga mot öga..
 
Nu har jag ringt denna blufffirma för fjärde gången och undrat hur mitt reklamtionsärende utvecklar sig. Reklamerade för ca en månads sedan och inget har hänt. Det går inte heller prata med en ansvarig utan kundtjänst svarar att de bara kan påminna om min reklamation. Nej gör inga affärer med trademax de är en bluff firma med töntar som ska föreställa en seriös kundtjänst. Jag misstänker nu som mspnse att jag aldrig kommer få min möbeldel utbytt. Överväger att polisanmäla och ta hjälp av Arn.
 
Har också handlat där, det är som förväntat.
Kinaimport för tillhörande peng. Kvalitet? Knappast. Value for money? Tjae, inte sämre än nåt av alternativen vi kollade på.
 
Har en vän till mig som köpte soffa där. Efter 1,5 år så har tyget noppat sig och kuddarna är nersutten. Tänkte köpa där men efter att noga övervägt så blev det en soffa från Mio. den var 1500 dyrare men vår soffa är både större och är i finare skick än min väninnas. när soffan började låta så kom det killar 2 dagar senare och fixade soffa. så jag skulle nog tänka noga innan jag köper där. Jo och en sak till de lovade leverans 8 veckor men de fick vänta 16 veckor. Jag skulle få vänta 3 veckor men fick den efter 2 veckor.
 
Dom genomför reklamationer men de tar 3-4 månader. Fick mina utemöbler som jag köpte i maj och blev frakskadade nu i slutet av augusti. Och inte en krona u ersättning. Men jag fick en ny uppsättning så nu har jag 12 stolar och 1 bord. Har man tålamod så funkar de men jag kommer aldrig beställa därifrån igen
 
Bästa handelsplatsen för sofforna är nog ändå blocket :p Man får ju jätte na fina soffor för inga pengar. Köpte precis en soffgrupp IKEA:s Ektorp. 2 år gamla soffor i jätte fint skick inte alls nersuttna klädsel är liiite sliten men den kan man ju köpa ny om man vill betalade 500 spänn för båda sfforna^^ Nypris på sofforna hade varit 10 tusen Finns ju ändå finare soffor köpte en tvåsits soffa till min lilla etta en 6 månaders gammal mio soffa tyvärr fanns inget kvitto men knappt använd 700 spänn nypris 4000
 
Om man tittar på ratsit eller allabolag, så ser man att företaget är ganska stort, och är nog inte ett renodlat bluff företag, uatn "bara" dåligt på kundkontakter.

Det skulle kunna vara läge att kontakta någon i företagsledningen för att upplysa om hur bolaget (inte) fungerar. På den här länken hittar man kontaktuppgifter till styrelsen:

http://www.ratsit.se/5567809685-TM_Helsingborg_AB

Vem som är VD framgår inte, vilket inte direkt stärker bilden av ett välskött bolag... Och den person som troligen är VD, verkar hålla sig med hemligt nummer (seriöst?).
 
Tänkte väcka liv i denna tråden då den belyser den problematik som jag upplevt med Trademax. Vill dela med mig av min upplevelse för att varna er andra.

Det visar sig att det inte har skett någon förändring utifrån vad jag kan se från övriga beskrivningar. Jag har har nyligen upplevt långa telefonköer där det är en obefintlig service när man väl kommer fram. Bemötandet är katastrofalt och det finns ingen intention till problemlösning.

Tradmax kan inte leverera i tid, och vid flertalet tillfällen när jag själv sökt information om vad som händer så flyttas leveranstiden framåt. när väl varorna kommer helt oannonserat så är det fel produkt som skickats.

jag vill återigen instämma i tidigare inlägg om att Trademax framstår som ett bluffföretag som inte tar sin verksamhet eller sina kunder på allvar. jag kommer aldrig handla där igen och råder övriga till detsamma. det är inte värt den tid och energi det tar för att hjälpa dem rätta till deras egna problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.