I samband med att jag fixar mitt avlopp, så tänkte jag börja med en ritning på allt som är nedgrävt på min tomt (vatten, avlopp, dagvatten, el, oljepipelines, Jimmy Hoffa, ...). OM inte annat så kommer nästa ägare tacka mig.

Då är frågan, finns det någon lämplig ritningsstandard man skall ta intryck av, där man med olika symboler kan rita ut de olika typerna av nedgrävt material (och dess dimensioner mm).
 
-MH- skrev:
Då är frågan, finns det någon lämplig ritningsstandard man skall ta intryck av, där man med olika symboler kan rita ut de olika typerna av nedgrävt material (och dess dimensioner mm).
Jag fick med en ritning med lite sånt utritat. Den är helt obegriplig, hitta på något eget du. ;)
 
-MH- skrev:
I samband med att jag fixar mitt avlopp, så tänkte jag börja med en ritning på allt som är nedgrävt på min tomt (vatten, avlopp, dagvatten, el, oljepipelines, Jimmy Hoffa, ...). OM inte annat så kommer nästa ägare tacka mig.

Då är frågan, finns det någon lämplig ritningsstandard man skall ta intryck av, där man med olika symboler kan rita ut de olika typerna av nedgrävt material (och dess dimensioner mm).
Jag ritade så jag själv tycker det är logiskt och lätt att förstå. För min skull jag gör det men en bonus för någon köpare i framtiden.
 
Krilleman
Jag håller med föregående talare x2!

Det bästa är att du dokumenterar din anläggning så du själv förstår på ett enkelt och tydligt sätt vad som är var och då kan alltid ev nästkommande ägare ringa och rådfråga vid ev problem!
 
Passa på att rita vilket håll fallet är också. Märket att jag redan efter några veckor glömt hur jag gjort på vissa ställen.

Sen är den absolut bästa dokumentationen att ta en otrolig massa bilder på allt tänkbart när man håller på. Gärna slänga ut en tumstock på marken så den är med på bilderna. Både djup och hur långt ifrån allt hamnar.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.