Kök, del 1

Köket har vi tänkt ska bli en central del av huset och även fungera lite som ett vardagsrum (På bekostnad av vardagsrummet). Det kommer därför bli förhållandevis stort, speciellt sett till våra 74m2.


571.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


572.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


573.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


574.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


560.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


580.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


581.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Köket är från Epoq. Såhär i efterhand så är vi mycket nöjda. Upplever kvaliten som bättre än Ikea, det blev även billigare. Leveranstiden samt många saknade delar kunde varit ett problem om man hade stått och stampat. Det var hur som helst aldrig nått knussel och tillslut fick vi allt.

676.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


677.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


680.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 590.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
torparnorpan skrev:
Var har du hittat den där takduschen? Vi har letat efter exakt den där typen då vi skall göra om vårt badrum men inte hittat rätt sort. Den där passar oss perfekt så jag tar tacksamt emot tips om du vill dela med dig:) ?
Dusch och blandare är från Tapwells serie Square.
 
Kul med uppdateringar! Följer denna tråden med stort intresse då vi är i färd att påbörja en renovering (ok, hantverkare kommer stå för arbetet men vi planerar renoveringern) av vad jag tror är ett identiskt hus. Dock verkar vi ha tänkt annorlunda ang vissa lösningar och skulle därför gärna se hur ni tänkt er planlösningen. Vardagsrummet är det stora (eller snarare lilla) gisslet, men vi tror vi har fått till en lösning med arbetskök, och lite större matplats i vardagsrummet, dvs helt tvärtom hur ni tänkt lösa köket. Det andra problemet har varit att få till ett bra badrum på ovanvåningen och här skulle jag vara högst intresserad av att veta era mått; just nu planerar vi att stjäla utrymme från det intillliggande sovrummet för att få ett bardum på 185 (hallvägg till yttervägg) X 190 cm.
 
anthill skrev:
Kul med uppdateringar! Följer denna tråden med stort intresse då vi är i färd att påbörja en renovering (ok, hantverkare kommer stå för arbetet men vi planerar renoveringern) av vad jag tror är ett identiskt hus. Dock verkar vi ha tänkt annorlunda ang vissa lösningar och skulle därför gärna se hur ni tänkt er planlösningen. Vardagsrummet är det stora (eller snarare lilla) gisslet, men vi tror vi har fått till en lösning med arbetskök, och lite större matplats i vardagsrummet, dvs helt tvärtom hur ni tänkt lösa köket. Det andra problemet har varit att få till ett bra badrum på ovanvåningen och här skulle jag vara högst intresserad av att veta era mått; just nu planerar vi att stjäla utrymme från det intillliggande sovrummet för att få ett bardum på 185 (hallvägg till yttervägg) X 190 cm.
Ytterst intressant! Tror du att våra hus är helt lika? Vårt är byggt -58 och det finns 10-15st likadana i området.
Var bor ni?
Yttermåtten är 12X6m. Stora sovrummet 5X3, lilla 3X2,7 (efter att ha tagit lite till toaletten). Toaletten blev efter det rätt exakt som eran skulle bli.

Kommer med en planlösningsskiss senare. Du får jättegärna lägga upp en sådan på ert hus också.
 
3ple skrev:
Ytterst intressant! Tror du att våra hus är helt lika? Vårt är byggt -58 och det finns 10-15st likadana i området.
Var bor ni?
Yttermåtten är 12X6m. Stora sovrummet 5X3, lilla 3X2,7 (efter att ha tagit lite till toaletten). Toaletten blev efter det rätt exakt som eran skulle bli.

Kommer med en planlösningsskiss senare. Du får jättegärna lägga upp en sådan på ert hus också.
Våra yttermått är 13,19x6,5 enligt utsprungsritningen, men betänk då att vårt hus som är beläget i Borås och är byggt 1956 har tegelfasad. Stora sovrummet är dock exakt lika stort som erat så jag tror husen är lika stora. Vi tänker putsa huset och behålla samma proportioner och utseende på fönstren, utom vid gaveln i vardagsrummet där vi kommer sätta ett 140cm fönster och en lika bred altandörr. Det nya fönstret i köket kommer sluta ovanför vad som kommer bli bänkskiva i köket. Våra tomter är väldigt olika då köket och det stora sovrummet vätter mot vad som är en relativt ointressant baksida. Den stora skillnaden mot erat hus är att vårt har ett tillbyggt garage vid sovrumsgaveln (ingång från källaren) och det gamla garaget i källaren är inrett som sovrum. Jag har ingen jättebra ritning som visar en komplett bild av vår planlösning men jag kan skicka en översiktsskiss via PM om jag lyckas scanna den. Har inte för avsikt att kapa er tråd.
 
skickat lite amatörmässiga skisser som privat meddelande.
 
[Visa bilaga 64565Visa bilaga 64549
Hundsäker säng:) Dom små rackarna gjorde några desperata men misslyckade försök i början att komma upp.

Klart vovarna ska vara med och kelas i sängen;) Men det ser ut att finna gott om plats under sängen för dem, det gillas kanske av dem.
 
Mackin skrev:
[[bild][media]
Hundsäker säng:) Dom små rackarna gjorde några desperata men misslyckade försök i början att komma upp.

Klart vovarna ska vara med och kelas i sängen;) Men det ser ut att finna gott om plats under sängen för dem, det gillas kanske av dem.
Tidigare i renoveringen sov vi alla (4st) i en 120 säng, det va lite knöligt:)

Under den nya sängen har dom aldrig varit. Otäckt?
 
Edit: Inte helt ordning på bilderna där.. Dessutom kom mina föräldrars Borderterrier med av nån anledning:) Ber om ursäkt

Mer köksbilder

431417_10150589697239457_1177929354_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


408069_10150602851204457_365100899_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


426423_10150602851964457_26452874_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


684.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


688.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


421328_10150605440849457_203256800_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


685.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade inga beslag å köpa

705.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


715.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mingelbord:)

Köksö
721.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


725.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 401122_10150602851489457_1293465123_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 430091_10150602862464457_1134268841_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 689.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 713.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Blev skarven i bänkskivorna typ osynlig? Mycket snyggt och fiffigt! ;)
 
Nja, skarvningen på längden är såklart inte osynlig, svårt att gå en sådan skarv osynlig. Skarvningarna på bredden är bättre.
 
Är det IKEA´s diskho eller någon annan? Letar efter en stor diskho till vårat kök då jag är väldigt trött på vår dubbelho som är helt hopplös att diska plåtar, stekpannor osv i, det är ju dessutom det enda man diskar där resten går ju i maskinen...
 
Mycket intressant att följa ert bygge förresten. Många fina och finurliga lösningar :)
 
  • Gilla
Nagnud
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Är det IKEA´s diskho eller någon annan? Letar efter en stor diskho till vårat kök då jag är väldigt trött på vår dubbelho som är helt hopplös att diska plåtar, stekpannor osv i, det är ju dessutom det enda man diskar där resten går ju i maskinen...
Nix, inget från Ikea i mitt kök;) Den är av märket Oulin köpt på Bauhaus. Snygg måhända men lite opraktiskt "flack" i botten så att resterna hellre stannar kvar på flankerna istället för att samlas i mitten.
Totalt sett nöjd iaf.
 
iSnobben skrev:
Mycket intressant att följa ert bygge förresten. Många fina och finurliga lösningar :)
Tack:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.