Hej,
Jag tycker det är snyggt med Glasblock i en inner vägg mot badrum för att skapa mer ljus. Men har funderat få om detta är smart i duschzonen. Finns det nån bra lösning på detta? :x
 
Nu vet jag inte om det är o-/tillåtet.. Jag skulle ha ha byggt "vått område" ända ut mot motsatt vägg och byggt en liten lutning innåt på botten av nischen. Då skulle glasblocken sättas på tätskikt. Monteras de med silikon (och inte bruk) skulle jag gissa att det krävs mycket otur för att fukt ska tränga igenom på andra sidans vägg?! "Tillåtet" eller lämpligt, vet ej som sagt. Hade jag haft sten-/tegel-/betongvägg hade jag nog vågat testa, men kanske inte med trä/gips.
 
Men tex i ett trapphus.....där finns inne motsatt vägg om man inte tätskiktar halva huset?
 
Om du har en innervägg och i den tar upp ett fyrkantigt hål där som motsvarar glasblocken+fog, Sedan skulle jag låta tätskiktet gå in i väggen där glasblocken monteras, dvs innerkanten på hålet i väggen. Montera glasblocken och täta runt med silicon.
Fungerar men vet ej om det skulle kallas "godkänt".
 
Någon j.....a privacy måste man väl få ha i badrummet. :)
Har bott i div hotellrum med liknande principer (där var tätskiktet på golvet uppdraget typ5-10cm mot glasvöggen.
Men dessutom har det alltid funnits elektriska rullgardiner så man kan stänga till liksom.

Risken är uppenbar att om du ska sälja huset en dag så finns det nog ganska många spekulanter som skulle dra sig ur pga detta.
 
Hej,
Jo iofs men jag renoverar för att bo inte för att spekulera :)
 
Blir väl som ett fönster...
Såga upp ett hål, men börja några cm från golvet och tätskikta (såvida det inte sitter i duschen)
 
Ja, det är nog tekniskt svårt att ha det i trapphus och dushhörna.....tänker om tror jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.