Låter bra. Ska kolla det.Lite långt att åka men kanske värt det,,
T
 
Hej.Nu har jag fixat slanor och stolp.Frågade runt lite och det visade sig att en kompis hade gjort i ordning en hög med slan-stolp för ngra år sedan.De har legat på lon sen dess.Jag fick dem av honom!!!! Är typ 120 -140 st så jag bör klara mej.Har 25 meter som ska sättas gärdesgård på.Har spetsat stolparna.Satte en del av dem i en hink med disel för det sa nån var bra.Men sen sa en annan man att det var ingen ide`så jag fick sletolja av honom istället.Vet inte riktigt vilket som fungerar bäst.Slanonrna är ju torra och fina så de kanske inte behöver stå i ngt alls eller? Semestern börjar på månda så då drar jag igång.Är lite bekymrad för hur jag ska få ner stolpen.Har ju regnat en hel del här men just nu är det väldigt varmt.Får väl vattna jorden i värsta fall eller???Tar gärna lite råd...
Tina
 
Började som planerat nu i söndags.Inte behövde det vattnas inte...Dock gick jag på sten ganska ofta så det blev inte så rakt som jag hade önskat plus att det får bli en grind mitt på där det var stört omöjligt att få ner stolpar.Men det blir nog fint med en grind..Började fel 2 ggr.Gick in o kolla på nätet ( igen...). Bara jag kom på hur man började och inte försökte lägga allt för långa slan så gick det fint.Gärdesgården är 1 meter hög med 4 slan i höjd och 1 meter mellan stolpparen.Om jag vetat ( förstått..) det jag vet nu när det står klart så hade jag försökt med 80 cm mellan stolpparen. Men nu står det där.Inte perfekt inte riktigt rakt måste ev sätta upp lite xtra störar för att stötta staketet men jag har gjort det själv och en gärdesgård kan faktiskt se ut lite hursom och ska inte vara perfekt.. Giss om jag är stolt...Tjejer ( 50 plus ) kan faktiskt!! Vet inte hur man lägger till foto men om nån är intresserad så kanske jag kan fixa det..
Tina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.