Hej.

Har läst på forumet att den del gjort vad jag planerar att göra nämligen att ta in ackumulatortanken genom att gräva sig ner vid grunden och göra ett hål för att få in tanken genom.
Ni som har den erfarenheten, vad skall man tänka på? Jag bor i ett stenhus där i princip allt är murat (alltså inga träbjälklager i källarens tak). Har ni t.ex. stötat upp intill grunden där ni tagit upp hålet för att undvika sättningar? Några bra länkar i forumet där man kan läsa mer om sånt här? Känns lite halv-scary att ge sig på grunden:x...
 
Har du något fönster i pannrumet? I så fall ta upp hålet där.
Det gjorde jag
 
  • LARGE14.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallå
Jo jag har tänkt att gräva under fönstret. Kommer dock få gräva mig ner en hel del då fönstret är den enda delen av grunden som är ovan jord. Stöttade du upp någonting där du gjort hålet? Har tänkt att stötta upp med typ en 95x95 regel i taket precis innanför hålet för att undvika sättningar. Vad tror du om att göra så?
 
Ps: tack för bilden! Bra att se hur andra gjort.
 
Kanske inte så dumt att gjuta en trappa till källaren när du ändå håller på vem vet kan vara bra att ha när pannan ska bytas.
 
Nej jag stöttade inget och det behöver du nog inte göra om du gör hålet under fönstret.
2 bilder till.
 
  • LARGE16.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LARGE13.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.