Status
Tråden går ej att kommentera.
peternicklas
Sagabo skrev:
Hej!

Tack för bra info, har läst hela tråden med glädje, förutom att jag missade min registrering med 1 dag :(

Vill bara meddela att jag var inne på Coop Bygg i Falköping för en timma sedan och där finns 3 st maskiner till försäljning (minst). Jag köpte 2 pkt med blad för 179:- st :)
Klipparen kostar iof 9995:- men man har väl lite rabatt med sitt medlemskort så det blir ju rätt ok ändå.

Frågade i kassan varför dom fortfarande säljer och han svarade att Jula tog ett eget beslut att dra tillbaks sina eftersom stämning mot Coop och Jula också kommer.
Däremot har inte Coop fått några instruktioner om att sluta sälja ännu och dom tycker väl inte att dom gjort något fel heller, dom säljer ju bara en produkt...

Är förresten mycket nöjd med min LD som jag nu haft rullande i 6-7 veckor med endast några stopp som garanterat är mitt eget fel, har snålat lite med plats runt buskar, funderar på att lägga stenplattor runt istället.
Inga problem alls med mina hjul som många andra verkar ha haft.
Förstår inte heller varför Jula och COOP ska bli stämda. Worx har ett säljkontor i Tyskland och de är de som är ansvariga för den Europeriska marknaden. Produkten är CE märkt i Tyskland, Allt verkar mycket skumt. Får se om det kommer något i morgon från Jula.
 
peternicklas skrev:
Jag har nu krävt ett uttalande från produktansvarig på Jula. Dessa speckulationer, gissningar samt den undermåliga informationen som kommer från kundservice på Jula ska vi inte acceptera. Vi får se vad de återkommer med.
Vad kan dom säga mer än det som gäller för deras egna tvist?
Det intressanta är väl om Landroiden överlever eller inte och om det kommer att kunna få reservdelar i framtiden, speciellt om reservdelen är en del av tvisten.

Som konsument räcker det ju att veta att Jula kommer att följa konsumentlagen, sedan hur dom löser det är ju en annan femma.
 
peternicklas skrev:
Jag har nu krävt ett uttalande från produktansvarig på Jula. Dessa speckulationer, gissningar samt den undermåliga informationen som kommer från kundservice på Jula ska vi inte acceptera. Vi får se vad de återkommer med.
Jag mailade de liknande frågor för ett par timmar sen, ifrågasatte varför det inte fanns ngn info på deras hemsida då de fakiskt har en ruta där det står liknande info om andra produkter, undrade också hur de ställde sig till att häva köpet. Skrev också att jag tyckte att de borde ha skickat ut information till de av sina kunder som de kan få kontakt med, allltså de som är med i julaklubben.

Jag vill egentligen inte häva köpet, jag vill ha en fungerande robotklippare med vettig åf i närheten, Säljer inte Jula den längre så känner jag att så inte är fallet.
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Vad kan dom säga mer än det som gäller för deras egna tvist?
Det intressanta är väl om Landroiden överlever eller inte och om det kommer att kunna få reservdelar i framtiden, speciellt om reservdelen är en del av tvisten.

Som konsument räcker det ju att veta att Jula kommer att följa konsumentlagen, sedan hur dom löser det är ju en annan femma.
Att gissa och spekulera gynnar ingen. Jula får göra ett uttalande och vi får se vad detta innehåller.
 
Rapport: min Worx Landroid köpt på Jula tidigt i maj tuggar gräs utan problem. En del robot-anpassningar har gjorts i min 1200 m2 stora trädgård. Den har (likt HQ's robot) stannat ibland, snurrat runt ibland, jag har programmerat och programmerat om igen. Den fungerar bättre än bra. Det är ju faktiskt så att det är inte en månlandare, utan en liten dum elektronikpryl som om 20 år sätter på kaffet åt dig.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
hkp skrev:
...jag har programmerat och programmerat om igen.
Say what now? Berätta mer!
 
hkp skrev:
jag har programmerat och programmerat om igen.
precis. Är det klipparen eller tomten du programmerat?
 
Fick detta svar på Julas FB sida ang fråga om reservdelar så som knivar m.m.
"Jula Postorder AB Reservdelar är kvar och vi kommer att fortsätta sälja dessa i ett par år till. Art nr för kniven är 777780/ Anders"
 
JS80 skrev:
Fick detta svar på Julas FB sida ang fråga om reservdelar så som knivar m.m.
"Jula Postorder AB Reservdelar är kvar och vi kommer att fortsätta sälja dessa i ett par år till. Art nr för kniven är 777780/ Anders"
Ett par år läser jag som "under garantitiden"
 
JonasForssell skrev:
precis. Är det klipparen eller tomten du programmerat?
Smart fråga...
 
JS80 skrev:
Fick detta svar på Julas FB sida ang fråga om reservdelar så som knivar m.m.
"Jula Postorder AB Reservdelar är kvar och vi kommer att fortsätta sälja dessa i ett par år till. Art nr för kniven är 777780/ Anders"
Aj, aj.....:thumbdown:

Dags att bunkra upp knivblad och dylikt m.a.o för sedan kommer JULA lämna oss i sticket och samma gäller väl de som köpt sin på COOP, Ullared o.s.v
 
Prins Daniel skrev:
Say what now? Berätta mer!
Ursäkta kanske uttryckte mig lite "klumpigt" inte programmerat som i dataprogrammering, utan mer laborerat med inställningar med klipptider, regnavstängning och sådant.
 
peternicklas skrev:
Att gissa och spekulera gynnar ingen.
Äntligen.
 
hkp skrev:
Ursäkta kanske uttryckte mig lite "klumpigt" inte programmerat som i dataprogrammering, utan mer laborerat med inställningar med klipptider, regnavstängning och sådant.
Äsch då, vilken besvikelse... ;)
 
peternicklas skrev:
Jag har nu krävt ett uttalande från produktansvarig på Jula. Dessa speckulationer, gissningar samt den undermåliga informationen som kommer från kundservice på Jula ska vi inte acceptera. Vi får se vad de återkommer med.
Har du fått något svar? Mig har de inte svarat än iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.