Vad tror ni som har växthus och har använt automatiska bevattningssystem, är detta nått att ha?

http://www.irrigatia.com/


Det verkar ju smidigt iom att det går på solceller och att man kan ta vatten från en större tunna. Har satt upp ett växthus på knappt 5 kvadrat, ett mindre alltså. Har 2 gurk- och 6 tomat-plantor.
 
Jag har något liknande i trädgården, dok utan timer. har haft det i några år nu och tycker det fungerar kanon. Funkar bättre än att vattna med trädgårdsslangen, då blöter jag ner hela plantan och solen ger den då stryk.

Men i ett växthus har jag inte någon större koll då jag ej äger något än. Skulle förmodligen köpa de systemet om jag skaffar mig ett.
 
Som sagt hur det funkar i ett växt hus har jag inte någon koll på. Men jag vrider på kranen på ett lågt tryck på vårkanten när frostnätterna har släppt och plantorna börjar sticka iväg. Sedan får det vara på till hösten när jag städar inför vintern. Men då har jag ca:40cm jord och därunder sand, så allt överblivet vatten rinner lätt iväg.
 
welph skrev:
Vad tror ni som har växthus och har använt automatiska bevattningssystem, är detta nått att ha?

[länk]


Det verkar ju smidigt iom att det går på solceller och att man kan ta vatten från en större tunna. Har satt upp ett växthus på knappt 5 kvadrat, ett mindre alltså. Har 2 gurk- och 6 tomat-plantor.
Hur går det? Blev det något inköp?
 
Nej, jag beställde Gardena-grejor ifrån rubart.de istället häromdagen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.