Fredrik.engdahl skrev:
Grymt imponerad av era framfart.

Har du fler bilder på led ljusen i köket?

Hur fäste du glasen runt högskåpen?
Jag ska kolla om jag kan hitta lite mer bilder. Annars kan jag ju alltid ta fram kameran och lösa det :)
 
Redigerat:
Andy78 skrev:
Va fort allting går när du sätter igång!
Följer hela tiden.
Kul att du följer mina bravader. Måste bara se till att "sätta igång" lite oftare!
 
Imponerande... hade lite dötid på jobbet och kollat igenom allt...(y)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Du är förbaskat duktig, Erik!
Kul att följa dina projekt.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
spännande att se och vilket jobb ni lägger ner.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
cust3000 skrev:
Du är förbaskat duktig, Erik!
Kul att följa dina projekt.
TACK! Kul att du och så många andra följer bygget. Faktiskt en bidragande orsak till att jag orkar dra på mig blåbrallorna då och då. Börjar bli dags att spotta i näven å ta ett rejält tag i huset snart...
 
Du är väldigt händig, var arbetar du med annars?
 
Andy78 skrev:
Du är väldigt händig, var arbetar du med annars?
Jag är vd på ett byggföretag. Eller fönsterbytare för att vara specifik. Men "händigheten" kommer nog snarare ifrån att vuxit upp med en pappa som kan allt och lite därtill. Det handlar ju egentligen bara om att våga och vara noga. Det man inte vet får man ta reda på och gör man fel får man göra om :)
 
  • Gilla
Goteborg och 2 till
  • Laddar…
Gillar dörren, speciellt sidoljusen, kan av egen erfarenhet säga att att det gör hallen mycket luftigare, så tänk till, nu kommer stöket synas :)

Ser fram emot uppdateringar.
 
pbengtsson skrev:
Gillar dörren, speciellt sidoljusen, kan av egen erfarenhet säga att att det gör hallen mycket luftigare, så tänk till, nu kommer stöket synas :)

Ser fram emot uppdateringar.
JA, det blir verkligen en otrolig skillnad! Med allt ljus som kommer in känns det som att man glömt dörren öppen. Väldigt nöjd med resultatet, även om det kommer stå halvklart tills jag gör klart hela hallen. Men det ligger på agendan inom en snar framtid... typ...
 
Man kan ju alltid sätta för nåt som gör att det ser ut som frostat glas eller nåt.
Kul med lillkillen som tittar fram där nyfiket på bilden :)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Är det salningspår jag skymtar på dörren och sidoljusen? Jobbar mycket med sådana...tycker det är grymt smidigt.
 
verktygsgurun skrev:
Är det salningspår jag skymtar på dörren och sidoljusen? Jobbar mycket med sådana...tycker det är grymt smidigt.
Jo det stämmer! Tycker det är helt överlägset, otroligt mycket smidigare än att hålla på och klossa bakom smygen.
 
Andy78 skrev:
Man kan ju alltid sätta för nåt som gör att det ser ut som frostat glas eller nåt.
Kul med lillkillen som tittar fram där nyfiket på bilden :)
Med tanke på alla andra fönster som går ner till golvet och är betydligt större så känns inte insynen som ett problem ;)

Haha jag hade missat att HON ;) stog där. Klockrent ju! Hon sitter dessutom i vagnen i hallen och kollar läget på en av bilderna ovanför :cool: Det är tur att nån håller koll på mig!
 
Fredrik.engdahl skrev:
Grymt imponerad av era framfart.

Har du fler bilder på led ljusen i köket?

Hur fäste du glasen runt högskåpen?
Runt högskåpen är det inget glas, bara en liten frostad plastskena som led-listen sitter i.
Släckt:
ImageUploadedByByggahus.se1342344025.436337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänd:
ImageUploadedByByggahus.se1342344055.467772.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1342344115.102017.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakom som "stänkskydd" vid lilla bänken sitter en 6mm dubbelfrostad plexi. Bakom den infällt i väggen har jag byggt en låda i MDF och monterad RGB-strip.
ImageUploadedByByggahus.se1342344337.043092.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den är byggd så att plexiglaset hamnar i liv med gipset för att slippa fula monterings lister eller liknande.
ImageUploadedByByggahus.se1342344457.182926.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Styrningen till den är en liten billig DMX jag hittade på molectric.se. Styrs trådlöst via denna:
ImageUploadedByByggahus.se1342344631.588092.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I övrigt sitter det små spottar i fönstersmygarna, från Jula.
ImageUploadedByByggahus.se1342344750.088694.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har förberett för att sätta en ledlist i sockeln på köksön men inte bestämt om jag vill ha det än.

Helheten:
ImageUploadedByByggahus.se1342344859.872152.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.