Exakt! Varför ligger golvbrunnen utanför duschhörnan ;D
 
ollesthlm skrev:
Exakt! Varför ligger golvbrunnen utanför duschhörnan  ;D
Varför inte?
Man slipper bila upp golvet och lägga ny golvbrunn, är man bara lite nogrann när man fixar fallet i duschen så gör man bara en ränna under stålprofilen på cirka 10 cm brett. :cool:
 
ACME verkar ha koll på rimlig tidsåtgång, att bara koppla ihop några tåtar till spottarna och koppa in golvvärmen låter ju busenkelt, tyvärr brukar det vara en del jobb innan man kommer så långt, finns jordfelsbrytare installerad?, är jordtråden framdragen? osv...

Och beträffande golvbrunnen, den ska ju vara inne i duschutrymmet ;)
 
ACME skrev:
Alla kan jobba fort, men fort blir sällan 100% bra.
 
funeral.
Snyggt med olika fogkulörer på golvet.  :surprised: :surprised:
 
Elias skrev:
funeral.
Snyggt med olika fogkulörer på golvet.  :surprised: :surprised:
nej bilden är tagen efter att vi gjort "slutstädningen" så det är lite blött på golvet på vissa ställen
 
ollesthlm skrev:
[quote author=ACME link=1139522034/0#7 date=1140045074]
Gipsa väggar och tak 8 tim
Hallå!! Gipsa ett 4 m2 rum 8 TIMMAR!?!?!
Det tar inte ens hälften av den tiden. Kom in i matchen  ;)
[/quote]

Jag håller med! Inte ens för jag som tjej tar det 8tim för att gipsa ett rum på 4 m2. Max 3tim om du är noggrann och inte har tummen mitt i handen ;D ;D ;D :cool:
 
C
Håller inte med.
När jag gipsade mitt badrum på ca. 3m[sup]2[/sup] så tog det nog snarare 20 timmar. Mest pga att rummet var så litet så att varje moment blev oändligt krångligt.
 
C
funeral skrev:
[quote author=ollesthlm link=1139522034/0#19 date=1140443672]Exakt! Varför ligger golvbrunnen utanför duschhörnan ;D
Varför inte?
[/quote]

Kanske för att man skall slippa demontera kommoden om man skulle få för sig att rensa vattenlåset? ;D
 
C
funeral skrev:
[quote author=cpalm link=1139522034/0#28 date=1140541974][quote author=funeral link=1139522034/0#20 date=1140444684][quote author=ollesthlm link=1139522034/0#19 date=1140443672]Exakt! Varför ligger golvbrunnen utanför duschhörnan ;D
Varför inte?
[/quote]

Kanske för att man skall slippa demontera kommoden om man skulle få för sig att rensa vattenlåset? ;D[/quote]

Eftersom du uppenbarligen inte verkar veta vad du pratar om så föreslår jag att du inte förpestar denna tråd med massa önödiga inlägg som detta >:([/quote]
Sorry... Tyckte det var en högst releveant fråga, om än något off-topic.

BBR 6:624: "Avloppsinstallationer skall förses med åtkomliga rensanordningar. Dessa skall placeras så att varje del av installationen kan rensas med vanligen förekommande rensdon."
 
cpalm skrev:
Håller inte med.
När jag gipsade mitt badrum på ca. 3m[sup]2[/sup] så tog det nog snarare 20 timmar. Mest pga att rummet var så litet så att varje moment blev oändligt krångligt.

Intressant tråd.

Och här håller jag med. Det är nog ytterst få på detta forum som knäcker gips och monterar på så kort tid. 3h flyger fort även om man är stensäker på vad man gör.

Angående tid för plattsättning så kan jag ge ett exempel ur verkligheten. Plattis som hjälpte till här hemma behövde cirka 40h för plattsättning och fogning. Total yta är cirka 30-35 kvm. Plattorna på vägg är 30x60, golv 30x30. I dusch ligger mosaik+en sträng upp på väggen. Ytterligare försvårande faktor är en inbyggd toa + ett runt fönster (det kostade tid). Om denna vecka som plattis behövde är bra eller dåligt kan jag inte uttala mig om, men jag uppfattade att han jobbade mycket effektivt, absolut inget sölande. I detta fall underlättades förstås arbetet av att underjobbet var perfekt utfört av undertecknad..... ;)
 
Vettigt pris är ca 4000e inkl. material(kakel,klinkers....), jobb och badrums möblemang (kranar,skåp, wc-stol...).
Det ska vi i alla fall betala när vi renoverar vårt badrum (4.2kvm).
Vi gör inget förutom river bort badkaret och liknande, får inte gör så mycket mer här på grund av försäkrings villkoren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.