Hej!
Har plockat ned förgasaren för rengöring + service efter ett plötsligt stopp vid sista klippningen förra säsongen.
På grund av några dagars avbrott med projektet, har jag nu förmodligen satt de olika reglagen fel som ska gå mellan gasreglage, luftspjäll, förgasare och "fläktspjäll" mm.
Gräsklipparen startar med hjälp av startgas men dör snabbt igen efter några sekunder.

Är verkligen tacksam för lite vägledning.
Har tagit ett par bilder som gör det lättare att förklara hur det ser ut...
DSC09777.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC09797.ARW.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC09791.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, bytte du membranet?
 
Finns inget membran på den motortypen.

Ett vanligt fel med de symptomen du beskriver är packningen att packningen mellan luftrenare och förgasare är skadad.
 
Nonkan skrev:
Finns inget membran på den motortypen.

Ett vanligt fel med de symptomen du beskriver är packningen att packningen mellan luftrenare och förgasare är skadad.
På den sidan spelar det väl ingen roll om den tar tjuvluft, det går ju köra utan luftfilter...
Men om den tar tjuvluft efter förgasaren blir det obra. Eller missförstod jag dig?
 
Nonkan skrev:
Finns inget membran på den motortypen.

Ett vanligt fel med de symptomen du beskriver är packningen att packningen mellan luftrenare och förgasare är skadad.
Tackar så mycket för svaren. Måste vara packningen mellan luftfiltret och förgasaren i så fall. För den var sprucken såg jag nu. Var en liten tunn plast/gummi packning. Prövade att täta med lite loctite men gav inget bättre resultat. Men kanske ej håller tillräckligt tätt? Nog bättre att köpa ny packning och pröva igen.
Hoppas att det ett så enkelt fel, för är så himla nöjd med vår gamla trotjänare:)

Tack åter igen
 
Onyo, så är det nog inte problemet att den tar tjuvluft på filtersidan...
Tar den tjuvluft i bränsle/luft flödet t.ex. på insugsröret då kan det ställa till det.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.