D
Hej
Jag går i AutoMower-230-tankar och hittar inget om ev problem med små jordhögar (5-15 cm knappt) från mullvad eller sork. Högarna kommer då och då och har sluttande sidor, och det ligger alltid en sten i mitten (sork-uslingen ville bli av med ett hinder?). Jag har börjat försöka mota dem med två "sorkskrämmor" med blandat resultat än så länge.

Så jag undrar:
- hur klarar AM mullvadshögar (knivarna, osv)?
- skrämmer AM bort mullvadarna?
 
-?
-skaffa Katt
 
Am har inga problem med jordhögar, mullvadar har problem med AM.
Sätt en liten plog på din AM, så kan han jämna ut jordhögarna d^_^b
 
  • Gilla
Tajkon
  • Laddar…
D
Bra tips :)
Allt fler pluspoäng för Automower
- men inte för Husqvarna som inte tycks kunna leverera :-|
 
digline skrev:
Bra tips :)
Allt fler pluspoäng för Automower
- men inte för Husqvarna som inte tycks kunna leverera :-|
Jag hade problem med mullvadar tills jag hittade en död på gräsmattan.. två andra möte stor släggan slutet gott allting gott nu är man mullvads fri.. Automver verkar skrämma bort dem men inte hos mig.. jag har en större väg intill min tomt vilket genererar konstanta vibrationer i gräsmattan så de brydde inte sig om min AM men till deras egen olycka inte mig heller (y)
 
D
Undrar bara hur du lyckades pricka en mullvad med storsläggan! T.o.m alla. :eek: Berätta

Nya högar hos mig varje morgon, inne på andra året med AM. Det är nog bara försäljarsnack att AM motar mullvadar...
 
digline skrev:
Undrar bara hur du lyckades pricka en mullvad med storsläggan! T.o.m alla. :eek: Berätta

Nya högar hos mig varje morgon, inne på andra året med AM. Det är nog bara försäljarsnack att AM motar mullvadar...
Håll koll på när nya högar kommer smyger sedan direkt ut med släggan stannar ca 1m ifrån högen väntar några minuter sen när den börjar skuta upp gör jag mig redo när den skjutit upp två tre gånger slår jag till.. sedan fram med lilla planteringsspaden och kollar resultatet. den första tog jag på första slaget.. den andra gäckade mig i ca två veckor med flera missar men ge inte upp då vinner mullvaden.. lycka till och på den varje gång du får se en ny hög. PS. passa på att släta ut gamla högar så du lättare ser nya DS.
 
Och jag som trodde jag såg suspekt ut när jag körde ner gasolslangen och fyllde gångarna med gas. Testade att tända på men det blir bara en låga vid hålet eftersom det inte finns tillräckligt med syre kvar i gången. Ställer jag mig och smyger med storsläggan är jag rädd att det dyker upp farbröder i vita rockar som undrar hur det är fatt.
 
joflopp skrev:
Och jag som trodde jag såg suspekt ut när jag körde ner gasolslangen och fyllde gångarna med gas. Testade att tända på men det blir bara en låga vid hålet eftersom det inte finns tillräckligt med syre kvar i gången. Ställer jag mig och smyger med storsläggan är jag rädd att det dyker upp farbröder i vita rockar som undrar hur det är fatt.
Ja grannarna undrade vad jag höll på med men var också glada när jag talade om vad jag lyckats med.. tycker dock att mullvadar är sött små missgynnare, men vill inte ha dem i min trädgård. tyvärr är det ju vi människor som inkräktar på dem och inte tvärt om:(
 
Hur går det med högarna?
 
Lägg jäst i ett hål. Skiten äter upp de o får gå till Pär i hagen me sin mage.

Sent from my MB860 using Byggahus
 
Min HQ AM skrämmer bort sorken i alla fall. Grannarnas katter jobbar också på det, men klarar inte jobbet fullt ut. När min AM går i ide så brukar jag få ett eller ett par sorkhål i gräsmattan, men de fyller jag på våren med makadam och avslutar med lite toppdress....
 
Då tog man en till idag(y)
 
Plockat från en annan tråd...

The Tor skrev:
Ring in den här killen.

[video=youtube;D0n8N98mpes]http://www.youtube.com/watch?v=D0n8N98mpes[/video]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.