Hej.
Är det nån som vet i vilka olika längder Byggmax säljer sin Ytterpanel 21x145mm?
De har stängt just nu och jag hade tänkt räkna på mitt bygge ikväll (jag hann inte dit i tid).
Mvh
 
De har en hemsida :)
 
I de vanligaste längderna sa de på kundtjänsten när jag ringde dem.
Oftast 2st längre och en kortare fick jag som svar.
 
Allt sånt där brukar vara i standardlängder, dvs 3, 3,6, 4,2 eller 4,8 meter. Men det du får räkna med på Byggmax är att du aldrig kan veta vilka längder som finns i lager förrän du är där och kollar.
 
Förra veckan när jag handlade så fanns de i 5,2 m och 4,8m men varierar nog som sagt efter varje leverans.
 
LAINE skrev:
De har en hemsida :)
Som inte säger något annat än pris per meter. Iallafall i min dator...
 
andersmc skrev:
Allt sånt där brukar vara i standardlängder, dvs 3, 3,6, 4,2 eller 4,8 meter. Men det du får räkna med på Byggmax är att du aldrig kan veta vilka längder som finns i lager förrän du är där och kollar.
Tack. (Även till dig, "Bezt") Då vet jag att det åtminstone finns bra längder (4,8m) ibland.
Och tack alla andra oxå!
 
Tack allihopa. Var på Byggmax idag och till min glädje så hade de bara mina brädor i 4,5-meters längder. Perfekt! 18 meter delat på 4,5 blir ju lysande. Nu KAN inte grannen (som jag olyckligtvis delar staket med och i ett svagt ögonblick sagt att vi ska göra ett nytt ihop) köpa fel, då det är han som stressar att allt ska hända NU och ska handla på en gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.