Var hittar man det?

Då menar jag kopierringar, bättre anhåll, platta till fräsbord etc etc.
 
Bosh blåa tillbehör fungerar om jag förstått saken rätt. Det finns även en adapter som gör att du kan använda andra (standard) kopieringar.

Woodchuck
 
Har du tips på nån webb-shop som tillhandahåller dessa tillbehör? Vore ju grymt om man kunde få ett bättre parallellanslag och andra kopierringar. Man skulle ha köpt en BLÅ direkt märker jag.... (på utbudet av tillbehör alltså)
 
så då är det via blå bosch åf man får handla?
 
Nja, det spelar nog ingen roll var man köper. Jag ville bara varna för att just parallellanslaget jag länkade till inte passar till POF 1400 ACE. Det är dock möjligt att en återförsäljare har något annat parallellanslag som passar.
 
För parallellanslag är det enklast att kolla cc mått och diameter på orginalet. Alla andra med samma cc mått och diameter borde funka.

/Woodchuck
 
nikasp
S Strulputten skrev:
Eftersom du bl a söker bättre parallellanslag kan det kanske vara bra att veta att det här tyvärr inte passar:

[länk]
Såhär 7 år senare... I en annan tråd tror någon att det visst passar om man byter till de 8 mm stänger som sitter på 1400:an samt flyttar in dem på inre läget.

Har du testat eller hur vet/visste du att den inte passar?
 
nikasp nikasp skrev:
Såhär 7 år senare... I en annan tråd tror någon att det visst passar om man byter till de 8 mm stänger som sitter på 1400:an samt flyttar in dem på inre läget.

Har du testat eller hur vet/visste du att den inte passar?
Bilden berättar svaret.
 
  • Närbild på del av en Bosch-verktygshållare med synlig logotyp och metallkomponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det känns fortfarande konstigt att ingen utnyttjar det här hålet på marknaden och tillverkar lite vettiga tillbehör till denna ändå rätt vanliga fräs.
 
  • Gilla
Johan1965 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.