Jag har sett i inredningstidningar hur vissa har byggt en tvbänk med innbyggd tv i
Sen har dom en motor så att tv:n åker upp ur bänken och hamnar ovanpå med en knapptryckning.
En sån ska jag ha :)

Frågan är hur man går tillväga rent konstruktionmässigt ? Nån som har nån bra ide hur man ska gå tillväga ?
Eller vet var man kan få tag i en sån motor som klarar av att lyfta ca 50kg tv ?

 
Sådana lösningar är vanliga i U.S.A, det du är ute efter är en saxlyft, du får dock räkna med en vacker slant för en custom lösning.
 
Jag har tänkt bygga en möbel med inbyggd tv. Den motor jag skall använda mig av finns på www.firgelliauto.co.uk. Jag tycker de verkar vara ett mycket prisvärt och smidigt alternativ.
 
Jag vill bara tipsa om att det finns många återförsäljare av ställdon inom Sverige också, man måste inte utomlands..

Ett annat tips är att använda dig av vanliga rullskenebeslag, såna man har till hurts-lådor. De finns på Jula, Biltema, Clas Ohlsson etc.. Ställ två såna lodrät och koppla ihop med ställdonet så är det kirrat. Det kan iofs krävas lite letande för att hitta dito med tillräcklig slaglängd... leta leta.. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.