Hej,

Jag söker en billig reservdels maskin Hilti wsc 255-ke (ev funkar 265 med...), försöker laga en men stator/rotor är i dåligt skick, behöver bytas, fullt av torkad tjära. Nej det var inte jag ;-)

Hör av er om ni har någon trasig liggande: meklof69@gmail.com
 
  • Gilla
schacken
  • Laddar…
Har du kollat reservdelspris?
jag lagade min borrmaskin och noterade att priserna inte var värre än andra proffsmärken
 
Nej har inte kollat, har bara hört att Hilti är dyra på reservdelar... har dock köpt lite festooldelar och dom är ju faktiskt rätt billiga på reservdelar, summerade ihop en hel slipmaskin del för del och det vart inte mycket dyrarare än att köpa en hel maskin ;-)

Kanske ska kolla priser då, behöver främst stator och rotor, ett problem är dock att jag inte får ut den där rackarna statorn ur höljet, vet inte om det helt enkelt inte ska gå eller om det är den torkade tjäran som limmat fast den :( har jag en ny kan jag ju iofs använda lite våld
 
Gå in på Hilti och fråga vad det kostar. Dom har prislista på rep av maskiner med takpris.
 
Den har varit på hilti och vänt, dom tyckte nog inte att all tjära i maskinen var "normala omständigheter" eller nått sånt, i alla fall reparerade dom inte. Jag gissar att deras villkor med takpris har en del förbehåll...
 
M Monkamannen skrev:
Hej,

Jag söker en billig reservdels maskin Hilti wsc 255-ke (ev funkar 265 med...), försöker laga en men stator/rotor är i dåligt skick, behöver bytas, fullt av torkad tjära. Nej det var inte jag ;-)
Hör av er om ni har någon trasig liggande: meklof69@gmail.com

Haj jag har en wsc 255-ke,den är bara använd nån månad och är jättefin.Hör av dig vid intresse så kan vi komma överens om nåt vi båda är nöjda med.

Mvh Robin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.