Hejsan

Vi har köpt ett hus (nästan, kontraktet är i alla fall skrivet) och då kan det ju vara trevligt med en försäkring också...

Jag har föreställt mig att det bara är att ringa ett försäkringsbolag och uppge lite areor, byggår o.s.v. men nu har jag hört att dom kan tänkas vilja göra en egen koll på plats också. Stämmer det och gör alla bolag så?
Mattfogarna i badrummet är inte utförda enligt konstens alla regler och i utrymmen för tvättmaskin och varmvattenberedare är inte mattan uppdragen vid tröskel.
Jag kan tänka mig att försäkringsbolagen inte gillar sånt...
Jag har definitivt ingen lust att lägga in nya mattor dom närmaste åren.

(Det står en duschkabin i badrummet så normalt sett blir det inget vatten på golvet, när det gäller tm och vvb hade jag möjligen tänkt kleta lite silikon vid trösklarna och hoppas att ev. vattenläckage nöjer sig med att rinna ner i golvbrunnen.)
 
Jag tror det är mest länsförsäkringar som ägnar sig åt hembesök - vi har haft olika bolag under åren men bara haft ett hembesök - från Länsförsäkringar. Får du en skada hjälper det ju inte dig om inte bolaget varit och besiktigat de lär ju göra avdrag iallafall!
 
Jag har länsf. och inte kom de på besök :)

Har tydligt sagt huset renoveras av både fackmässigt och jag och det var kolugnt...

Senaste skadan dvs golvvärme i badrummet skickade de dit en reperatör som lagade golvvärmen(borrade av slingan för fäste toastol) och kalaset gick på 4000 kr men självrisk 1.500 kr.

Jag gjorde fel att lägga golvvärmeslingorna nära toastolavloppsrör men det var lugnt ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.