Håller på att bygga hus och har upptäckt att när grannen eldar stinker det nåt otroligt äckligt ,vet inte vad han eldar om det är olja eller sur ved??? Luktar nästan svavel eller nåt liknande.Till saken hör att vi inte ligger så bra till hos grannen,dom har varit emot vårt bygge från första början .Finns det några bestämelser för hur mycket "skit" man får släppa ut i luften när man bor på landet (ej stadsplanerat)
Skulle uppskatta om nån kunde komma med råd om vart jag ska vända mig
Mvh CH
 
Ring till ditt kommunkontor.
 
ClaesHelena skrev:
Håller på att bygga hus och har upptäckt att när grannen eldar stinker det nåt otroligt äckligt ,vet inte vad han eldar om det är olja eller sur ved??? Luktar nästan svavel eller nåt liknande.Till saken hör att vi inte ligger så bra till hos grannen,dom har varit emot vårt bygge från första början .Finns det några bestämelser för hur mycket "skit" man får släppa ut i luften när man bor på landet (ej stadsplanerat)
Skulle uppskatta om nån kunde komma med råd om vart jag ska vända mig
Mvh CH
Bäst är väl att ta en diskussion med grannen om lukten. Ringer man och "klagar" hos olika myndigheter så lär inte grannsämjan bli bättre, Så ett första steg måste vara en kontakt med grannen.
 
Om han eldar med ved...borde ni se en vedbod eller i sämsta fall en hög täckt av pressening.
Om det lukta svavel kan det ju vara någon form av "billig" olja..
Och ja ta ett samtal med honom och påtala det, om detta inte hjälper är det läge att kontakta kommun.

//P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.