Var i butiken och beställde en massa varor även fast service var bedrövlig. I stort sätt alla mina frågor blev besvarade med "vet inte". Priserna var dock billiga. Blev lovad leverans datum. Men inget kom på utlovat datum. Sakerna kom i olika omgångar försenat. Efter ett tag kom ett mail med försenad toalettstol på ca 3 månader. Leveranser med fel innehåll mm. Lång väntetid eller obesvarade mail och telefonsamtal. De lyckades återbetala FÖR mycket till min bank.
Då var det dock väldigt brottom med återbetalning! Jag jobbar utomlands och pga det kunde jag inte kontrollera hur mycket jag skulle återbetala. Mailade och sa att jag skulle kontrollera när jag kom hem.
Då hotade de med kronofogden fastän det var de själva som ställt till det.

När man beställer från billiga och oseriösa butiker så får man vad man betalar för.


MVH
 
  • Gilla
Myras
  • Laddar…
Tråkigt att du har haft dåliga erfarenheter av Sigro. :(
Vi har handlat av dem (online) vid ett flertal gånger under de senaste 3-4 åren och har alltid fått varorna vi beställt, på utsatt tid och till rätt pris. När vi har varit i kontakt med deras personal av olika anledningar så har vi alltid fått god service och ett vänligt bemötande.:)
 
Jag har beställt från Sigro utan några problem. Dock inga större mängder. Men både innehåll och leverans har fungerat bra (nåja de använder sig av DHL och DHLs service här där jag bor är under all kritik. DHL kan välja att bara köra ut en gång i veckan och de kan också vänta 2 extra dagar med att avisera leveransen, men fullt ut kan vi inte lasta Sigro för det).
 
Trist, jag har också beställt en hel del online från dom utan några problem, snabb leverans osv.

Men generellt har jag absolut inga förväntningar på billiga webshopar, k-rauta, bauhaus, etc etc att dom ska kunna svara på annat än vad varan kostar och vart den ligger.
(speciellt inte nu på sommaren heller när dom tar in vilka lirare som helst som sommarjobbare)
 
Tråkigt att du råkat illa ut,

min erfarenhet är dock någon helt annan, tror att första gången jag handlade var för snart 10 år sedan. Sedan dess har det blivit ett antal gånger...

/PC
 
Många "skräp"-företag funkar finfint för de flesta, varorna kommer på någorlunda utsatt tid och då tycker de flesta att allt funkar utmärkt, och det har det ju också gjort. Men det som skiljer agnarna från vetet är just vad som händer när något strular, är det någon annan som fått fel leverans eller förseningar eller andra problem, där Sigro rättat till problemet snabbt och schysst?

Sigro omnämns ju med rätt täta mellanrum i vvs-forumet, men jag tror detta är första gången jag hör något negativt om dem. Å andra sidan har jag inte direkt hört något särskilt positivt heller, bara att de omnämns som en leverantör med konkurrenskraftiga priser, och tror jag att de har några särskilda produkter för tätskikt som verkar uppskattade.
 
Lätt hänt att det blir fel, det är då man ser hur bra företaget är..

Men lätt att det drar iväg en vecka med mail fram och tillbaka sen retursedlar hit och dit..

Ofta har ju företag support utlagt på tredje part därav att man inte alltid får den tekniska support man behöver..
 
Jag har handlat en del av dem 7 eller 8 ggr, med i stort sett bra resultat. Vid ett tillfälle saknades en vara, och det var en hel del strul att rätta till. Men annars har det funkat bra.
 
Även jag har handlat av Sigro, och har bara bra erfarenheter - även då det strulat. Då vi byggde hus beställde vi ett större antal varor, och fick en del problem som Sigro åtgärdade direkt.

Problem 1: En skruv saknades till en handdusch. VVS-killen menade att den saknades i leveransen, men jag är ganska säker på att han slarvat bort den. Sigro fixade fram en ny på ett par dagar.

Problem 2: Ett av rören till duschen (FMM) började läcka efter ca 1 år. Jag mailade Sigro, och efter en vecka eller så kom ett nytt rör.
 
Har handlat av Sigro under flera år. Kan konstatera att dom blivit sämre på leveransprecisionen det senaste året. Förr kom rätt grejor på rätt tid. Sist jag köpte ett badrum av dom skickade dom det via tre olika speditörer. Jag fick flänga runt halva stan med släpet. Dessutom under kom det i etapper. Sen missade dom några saker. Fast när jag ringde var dom lätta att ha att göra med. Fast jag kommer nog pröva nån ny lev. nästa gång

Sent from my HTC Incredible S using Byggahus
 
Mikael_L
Det jag nu handlade från Sigro fungerade bara fint.
En del saker saknade jag i deras web-butik. Ett mail med önskemålet och RSK-numret så fanns det att beställa bara några timmar senare. Det tyckte jag dom (Patrik) skötte jättefint. (y)

Leveransen gick som den skulle, inget att orda om åt något håll.
Sakerna var på väg och gick att spåra redan under dagen efter lagd beställning.

Det enda som blev lite märkligt var att ett dusch-set med flerfunktionshandtag som jag beställde inte hade flerfunktion vid leverans.
Jag påtalade detta och det skickades raskt ett nytt, som vid ankomst visade sig vara exakt samma, dvs inga extra funktioner.
Nu såg jag ju att det var rätt RSK-nummer (som är = sigros artikelnummer) så något var ju fel. Vid den nya kontakten så ansåg nu killen att Mora har ändrat sin produkt, och det med flerfunktion finns inte längre.
Jag tror egentligen att Sigro hade lagt upp grejerna med fel egenskap angivet (dels baserat på priset för detta set) men nu stred jag inget mer för detta. Dom var trots allt schyssta så att jag nu har ett reservduschset. :)

I vilket fall är jag helt nöjd med Sigro som leverantör. Jag återkommer och meddelar ifall dom gör mig besviken i framtiden.
 
Även jag har negativa erfarenheter av Sigro.
1. Det tog väldigt lång tid för dem att hantera ordern.
2. Sedan fick jag besked om att leveransen skulle komma i två olika sändningar. Mejlet från Sigro med informationen kom vid halvsextiden en dag med besked att leverans skulle komma någon gång mellan 8 och 16 dagen efter. Bara att vara hemma från jobbet mao då det inte gick att styra på något annat sätt med så kort varsel. Gissa om det kom någon leverans dagen efter?
3. Två dagar senare fick jag som svar på frågan var leveransen tog vägen "att de kunde minsann inte ta något ansvar för försenade transporter". Alla former av kompensationer var helt uteslutna då felet inte låg hos dem. Märkligt nog kunde jag ändra leveransadress till mitt jobb två dagar efter att leveransen skulle ha varit hos mig. Vilket betyder att leveransen följaktligen inte lämnat dem. Vilket betyder att de ljög.

Ljugande arroganta människor/företag väljer jag bort. Det brukar bli dyrt i längden att ha med sådana att göra.
 
  • Gilla
Myras
  • Laddar…
Kanske lyfter en gammal tråd nu, men Emmet, det kan ju faktiskt vara så att det låg på ett DHL kontor och de kunde ringa dom och ändra adress...
 
dhanjel skrev:
Kanske lyfter en gammal tråd nu, men Emmet, det kan ju faktiskt vara så att det låg på ett DHL kontor och de kunde ringa dom och ändra adress...
Enligt Sigro skulle det inte gå med DHL utan med Ahlsells budbil. Att saker och ting blir försenade av olika anledningar förstår jag. En enkelt "ursäkta - men den leveransen har inte gått iväg trots att vi sa att den skulle gå iväg" skulle inte vara bra, men acceptabelt. Nu valde man det andra alternativet: Att ljuga kunder rätt upp i ansiktet - då har du förlorat mig som kund iaf.

Men alla väljer ju vilka leverantörer man vill :)
 
Om leveransen skulle gå med Ahlsells budbil så är det ingen leverans som överhuvudtaget går från Sigro. När jag handlat av Sigro så har vissa saker kommit med posten från Sigro, annat har körts ut från Dahls (VVS grossit), så för de varorna är Sigro bara en mellanhand.

Oftast är det bättre leveranstid på det som körs ut från grossisten. Nu gick uppenbarligen något fel i Emmet's fall. Historien tyder på att det av ngn. anledning inte kördes ut från Ahlsell när det skulle. Men det finns inget som tyder på att Sigro ljugit. De har säkerligen haft en bekräftelse från Ahlsell på leveranstiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.