Jag har ett soprum med en tröskel. Varje gång det är dags för tömmning skall tunnan dras ut och därmed dras över tröskeln.

Eftersom tunnan kan vara ganska tung har min fru lite problem att lyfta den över tröskeln. Därför undrar jag om det finns någon som vet var man kan köpa enkla tröskelramper (se bildexempel nedan).

Jag har googlat men hittar endast sidor som vänder sig till äldreboenden, företag, etc. D.v.s. ingen onlinehandel för privatpersoner, utan mer av typen: "ring-oss-för-offert-och-demonstration" och "kontakta-oss-om-du-vill-bli-återförsäljare".

Man kan säkert kontakta en plåtis som bockar till lite durkplåt, men det vore enklare om det fanns att köpa någonstans. :)

Eftersom själva konstruktionen är så enkel vill jag helst inte ge mer än ca. 500:- för den. Bilderna nedan visar ungefär vad jag har tänkt mig. Någon som har lite tips?


ramp1.jpg ramp3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ramp2.jpg
 
Vad har du för golv i soprummet?
Du kanske kan köpa en säck betong och gjuta en ramp på plats.
 
Såna gummiramper har jag sett på eBay, tror en hyffsat stor kostade 600kr. Frakt tillkommer ju dock.

Sent from my SK17i using Byggahus
 
JOW skrev:
Vad har du för golv i soprummet?
Du kanske kan köpa en säck betong och gjuta en ramp på plats.
Jo, det är ju ett betonggolv och jag har en säck betong stående så det är ju faktiskt ett möjligt alternativ. Men jag hade hoppats på att hitta en färdig lösning för att slippa kladda med betongen. :)

Å andra sidan måste jag ändå gjuta lite i sommar, så det är möjligt att jag kör på ditt förslag?
 
skalman1 skrev:
Såna gummiramper har jag sett på eBay, tror en hyffsat stor kostade 600kr. Frakt tillkommer ju dock.

Sent from my SK17i using Byggahus
Hmm... Ebay har jag faktiskt inte kollat! Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.