Oavsett värmespridning på golvvärmen så tycker jag att skruffse gjort helt rätt när han lade golvvärmen mot cellplasten. I ett garage vill jag definitivt ha möjlighet att vid behov skruva fast bord och maskiner eller liknande i golvet, då är det inte roligt med golvvärme ett par centimeter under ytan. Nej, ner med dem så mycket det går.
 
  • Gilla
Nyrostad
  • Laddar…
Fick gjutit i veckan, ByggREX var här och fixade detta för gjutning får ju bli bra första gången inte andra eller tredje som när man spikar upp en regel;)

Första bilen här runt 13
IMG_0847.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gick åt en bil att fylla kantbalken.
IMG_0853.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ett exempel gick det åt 1,8kbm att fylla det sista runt billyften, här är nästan allt utlagt och vi väntar på bil nr sex. Räknade med 24,8kbm och jag tror det gick åt ca 24kbm så det var inte så illa pinkat.
IMG_0859.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0863.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_0873.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sista glättningen kl 24:00 blev riktigt blank och bra, riktigt nöjd med resultatet.
Nu skall plattan stå i två veckor under plast innan innan jag kan gå på och kapa bort kantformningen med flexen och behandla plattan med bla dammbindande och förstärkande medel.
IMG_0876.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fått tag i lite betongmedel som ythärdar ytan så den bättre står emot repor och märken. Dock gör den inget emot hack i betongen etc.
Även ett dambindande medel som skall läggas på dagen efter det första medlet.
Har fått för mig att om man lägger på det dambindande så har man lättare senare om man nu vill måla golvet att göra detta då inte olja och annan klägg går ner i plattan.

Sedan som bilden visar kan man ju nu senare larva in med en maskin, dock är väl porthöjden ett problem då;)
 
  • IMG_0886.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Slänger upp en bild på liften och hur den ser ut inuti för dom som är nyfikna.
IMG_0896.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då va vi igång igen med grävning i ett par dagar, undrar hur det kommer utveckla sig;)
 
  • IMG_0906.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wow, måste vara en viktig hobby om du bygger ett så fint garage. Jag kanske har missat det i tråden, men vad är det du skruvar?
 
Börjat fått köra ut "lite"
IMG_0913.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0920.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • IMG_0914.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Danne12345 skrev:
Wow, måste vara en viktig hobby om du bygger ett så fint garage. Jag kanske har missat det i tråden, men vad är det du skruvar?
Skruvar väl i princip allt men detta är väl det mest viktiga
www.skruffse.se
 
Nog för att jag tycker det är lite bonnigt att skruva Volvo... Men jävlar vilket cool bygge! Du verkar gå hela vägen med det du gör... Gillas skarpt!
 
skruffse skrev:
Skruvar väl i princip allt men detta är väl det mest viktiga
www.skruffse.se
Ja, då förstår jag att du behöver ett garage. Det duger inte att ligga under pallbockar i gruset när du skruvar en sådan maskin (y)
 
Helt klart ett imponerande garage och bygge.
Men jag måste ändå få fråga, hur kan det komma sig att det är helt svart 24.00 den 3:e Juni när du bor på "rätt sida Sverige"?
Här är det ju ljust dygnet runt denna årstid ;)
 
Mer körning nu börjar gårdsplan växa fram!
IMG_0963.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • IMG_0946.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Danne12345 skrev:
Ja, då förstår jag att du behöver ett garage. Det duger inte att ligga under pallbockar i gruset när du skruvar en sådan maskin (y)
Du skall se garaget jag skruvar i nu då är det enda du skriver som inte stämmer gruset.
 
Gabbe1 skrev:
Helt klart ett imponerande garage och bygge.
Men jag måste ändå få fråga, hur kan det komma sig att det är helt svart 24.00 den 3:e Juni när du bor på "rätt sida Sverige"?
Här är det ju ljust dygnet runt denna årstid ;)
Återkom den 28 november kl 15:30;)
 
skruffse skrev:
Angående trycksättning frågade jag min personlige "Bajsmontör" och han sa att han har aldrig varit med om att någon slinga varit hål i pga yttre påverkan vid montering.
Frågade även om jag skulle provtrycka men han tyckte det va överkurs.

Slangen har ju 2mm gods och är av Polyeten och det vet jag är mycket slitstark tror t.o.m att råmaterialet är gjort på jobbet i Stenungsund och då e det bra grejer.
Väldigt sällan det går hål men att stoppa dit några klockor och trycka i lite vatten tar 1timme. Får du ett hål på slangen och gjuter in den så har du nog göra en stund att lösa det problemet. (y)

Gillar garaget kul när någon tänker till och har smarta lösningar. Byggde själv ett för många extremt stort garage men jag ångrar mig inte :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.