Hej.

Hoppas på att kunna få några råd om hur vi skall gå till väga med vårat problem.

Så här är det:
Vi har upptäckt att vårat klinker börja släppa från grunden (plattan) i köket och vid entrén. När man knackar på vissa plattor så låter de ihåliga. Nu har vi även börjat höra ett knakande ljud på ett ställe i köket. Är det någon som vet om byggfelsföräkringen täcker detta? Någon som vet hur vi skall gå till väga, tacksam för alla råd vi kan få.

//Leo

[video=youtube;3h3WFUkFhT0]http://www.youtube.com/watch?v=3h3WFUkFhT0&feature=plcp[/video]
 
M
Hur gammalt är huset? När lades golvet?

Byggfelsförsäkringen har ju en självrisk på ett halvt basbelopp = 22 000 kr,
 
Är du säker på att det börjat släppa och inte varit så hela tiden? Är det lagt på ny gjuten betong? Vet du vad för fix som är använt?
 
Hej.

Huset var färdig i mars 2009, golvet las om jag gissa i februari -09. Skulle detta problem varit från dag ett så hade vi märkt detta. Vår besiktningsman var otroligt noga samt att vi anväder denna yta hela tiden.
Man la klinkers direkt på en gjuten platta, jag vet inte vad man använde för fix till detta.

Skulle byggfelförsäkringen gälla här??
 
Missade en sak, man gjöt plattan i oktober -08. Sedan vet jag att dom pratade om att plattan blev väldigt bra och att man inte behövde änvända något nämvärt med flytspackel för att jämna till.
 
Ja absolut skulle väl byggfelsförsäkringen kunna gälla men i ditt fall bör du primärt få reklamera det till plattsättaren för att slippa självrisk på 22 000 kr som sagt
 
Hej, låter inte som de skulle vara ettrörelse släp från gjutningen.


Förmodligen ett felutförande avplattsättaren, för lite fix eller köld släpp.
Togs plattorna in någon dag föreläggning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.