Hej

Har kikat lite på Eksjöhus Balans (gillar new england inspirerade hus), och då framförallt modellen med inbyggt garage och stor altan på framsidan.

Är det någon som byggt / bygger detta och har bilder och åsikter? Gick det ändra planlösningen något?
Jag kan tycka att just "tv-hörna" är lite svårt att få till bra. (Och vill gärna ha gästrum med som är streckat i bilden)

Har ni tips på liknande hus i ungefär samma prisklass och antal rum?

Fasad: http://www.eksjohus.se/WebImages/081dc7ff-732e-443d-bf22-02555d6f7b0c.jpg
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/Egnahemshus/2-plan/Balans-kopplat-garage.aspx
 
Hej
Vi ska påbörja bygge av precis det huset du beskriver, väntar bara på att få sålt vårt befintliga hus, När vi pratade med vår säljaren fick jag intrycket av att det går att göra en hel del på planlösningen även på Balans, dock måste ju kök, bad osv ligga där det ligger, sen kommer det nog kosta en lite slant om man ska börja ändra för mycket...

Blir ju lite tajt med både gästrum och en vettig tv-hörna kan jag tycka. är ju ett väldigt trevligt rum så som det är,, fast jag kan hålla med dig om att det hade varit nice med typ ett kontor/gästrum.


När det gäller liknade hus har du ju Anehill kopian från Vårgårdahus, ligger likande i pris också, för våran del ca 150 tusen dyrare. sen kan ju de flesta tillverkare bygga ett precis lika så som ni vill ha det, men då blir det ganska mycket dyrare..


Har forskat ganska mycket på detta hus, och har en del bilder o så....
 
nu bor jag inte i ett balanshus men i mitt jobb så bygger vi balans och huset i sig tycker jag personligen är jättefint! Var och arbetade i ett hus för ett tag sedan och kunden hade ett amerikansk veranda på framsidan och blev hur snyggt som helst! Gillade även vardagsrummet volym och att köket flyter väl ihop med vardagsrummet. Sen är badrummet på andra våningen stort och funktionellt vilket jag själv värderar högt! Ett bra och fint hus tycker jag men visst lite saker kanske man hade ändrat på :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.