Det känns bättre! Du är snabb oxå.
 
Noseone skrev:
Det känns bättre! Du är snabb oxå.
Ja visst gör det, tror det blir bäst även med knutar/stolpar och runt fönsterna vitt. Ska måla om det med strax så får man se...
 
Trhuster skrev:
Ja visst gör det, tror det blir bäst även med knutar/stolpar och runt fönsterna vitt. Ska måla om det med strax så får man se...
Alla sätt är väl bra men du tror inte att det är värt att först labba lite med bilderna i Photoshop eller liknande för att prova olika färgalternativ? Borde inte vara så svårt och känns både enklare och billigare än att måla på riktigt.
 
Alfredo skrev:
Alla sätt är väl bra men du tror inte att det är värt att först labba lite med bilderna i Photoshop eller liknande för att prova olika färgalternativ? Borde inte vara så svårt och känns både enklare och billigare än att måla på riktigt.
Jovisst hade det varit det, provade lite men det var ett himla meck. Det var huset då iofs, tyckte inte det var naturliga färger heller.
 
Pust, vitt överallt. Vilket var nu bäst? Själv tycker jag nog vitt överallt är bäst trots allt.


IMGP1452.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det här med färgton är intressant. När vi skulle måla över våra trista eternitplattor så var det grått som gällde, men HUR grått? Jag var hos målar´n och hämtade 3 färgprover: den jag tyckte var snygg och ville måla med, en lite ljusare som också var snygg och sen en tredje som jag egentligen tyckte var för ljus men tänkte att det kunde vara bra att ha en kulör i nedre skiktet också.

Vi målade 3 stora kvadrater på fasaden och konstaterade snabbt att den mörkaste gick helt bort. Den snyggaste blev istället den ljusaste kulören och det var den vi valde. Jäkla skillnad att titta på en liten lapp i affären och ngn kvm på fasaden i rätt ljus.

Tycker för övrigt att de vita vindskivorna blev snyggt. Lättar upp lite.
 
Vitt överallt, definitivt. Riktigt snyggt.
 
Det senaste är snyggast!
 
nikasp
Snyggt!
 
Alla dessa vita ytor som finns överallt....... Jag tycker att första bilden med grå (mörkgrå) vindskivor var snyggast !
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
F
Vita vindskivor blir skitiga ganska kvick. Vi valde knutbrädor i samma färg som huset ( Beckers utevit) men vindskivor i en halvmörk grå RAL7012. Som nämnts tidigare ger dom gråa knutbrädorna taket ett tyngre intryck vilket inte stör mig. Skulle jag byggt idag så hade jag klätt in helt med SMET plåt. Ger ett modernt och prydligt intryck.
 
Okej, det enda som blev grått till slut blev en dörr till förrådet som är i anslutning till carporten. Tack för alla tips och intryck. :)


IMGP1453.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMGP1455.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.