hur ska dem isolera golvet där? ser rätt trångt ut under balkarna?
 
jkarlberg skrev:
hur ska dem isolera golvet där? ser rätt trångt ut under balkarna?
Golvbjälkarna har ju upplag för trossbottenskiva, så det är väl inte så stort problem.

Men väggarna ser mysko ut. För det är väl inte innerväggarna som syns?
Ingen antydan till luftspalt och reglar.
Kan det kanske bli lite isolering där och ett annat inre väggskikt.

Golvbrunnen hamnar f.ö. väldigt nära ytterväggen.
Hur bygger man upp fallet där?

Sedan är jag rädd att avloppen riskerar att frysa på vintern med den öppna grunden.
Har varit med om det själv, med avsevärt tätare grund.
Och det är inte kul när det fryser i toalettens vattenlås, jag lovar :(
 
krilleman_215 skrev:
LK i all ära, men dom tillverkar ju inte avlopp eller PEM :p, men dock många andra underbara produkter som är värda var enda krona..... (OT bara för MathiasS är att jag är inne på 180:e lgh:en i rad, utan läckage med LK:s press-system = Svensk kvalité!!! Men det är snart ett minne blott då bygget nästan är färdigt och semestern infinner sig om en vecka!)

Ironin var ju bara "reklamen" för sig själva som företag!

Men vad är väl en bal på slottet... Den kan ju vara alldeles tråkig och trist........
Jodå, denna bild är kul och det skulle vara intressant att få en kommentar från företaget ifråga....! Angående LK så vet du att jag bara bråkar lite av gammal vana, det tål du..... ;)
 
Är det den färdiga installationen eller var det en bild från ett pågående arbete?

Ringer det mer vatten från ett rör från badkar eller dushlang än vad röret från golvbrunn kan svälja?
 
Man brukar rekommendera 75 rör från badkar för det kommer så mycket vatten på en gång,når bottenpluggen öppnas
blir det självsug som ökar på flödet
 
Krilleman
Jodå, fullt införstådd med det MathiasS :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.