Hej,

har funderingar på fjärrövervakning til fritidshuset. Jag skulle vilja ha en "fast" (eventuellt vridbar) webkamera utomhus som jag kan koppla upp mig mot och se "bilder" via internet hemma. Är det någon som vet vad som krävs för detta, vad det går löst på samt var man köper sådant?

hälsningar

Patrik
 
Har du internet i stugan?
 
Hej igen,

nej, jag har inte internet i stugan. Jag letar efter en "billig" lösning för att hemifrån kunna koppla upp mig dit via en web kamera. Jag tänkte nog att kameran behövde ngn sorts uppkoppling men frågan är om jag verkligen måste ha internet eller det räcker med t ex ett kontantkort? Har som sagt ingen aning vilka tekniska lösningar som kan tänkas finnas.

Buggaren
 
Jag hade köpt en Foscam(har en från Foscam.co.uk). Sedan en TP-link 3G-router + 3G-modem. Telia har kontantkort som du kan tanka med 500 kr så får du 0,5 GB/mån i surf.
 
Det finns abonnemang för larm, övervakning mm. där man slipper ladda pengar varje år för att behålla det.
Om det blir billigare vet du bäst själv beroende på hur mycket det kommer att användas.

Jag har satt såna simkort hos några kunder för inbrottslarm, övervakning av maskiner mm.

http://www.telia.se/foretag/kommunikationsverktyg/m2m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.