Hej
Hoppas någon kan hjälpa mig vad jag ska välja för sorts häcksax. Jag har ungefär 90m ligusterhäck som är ungefär 1m hög.
Har lite svårt att välja om man ska ha el, batteri eller bensindriven.
Eldriven har man ju alltid en sladd att ta hänsyn till, batteritiden är ju ett problem på de med batteri och vikten på bensindrivna.
Vad ska jag välja?
/Fredrik
 
Jag använder Hondas bensindrivna till min häck. Den är lite tung men det vägs upp av smidigheten, och klippkapasiteten.
 
Är mycket nöjd med min STIHL med 70 centimeter svärd! Att den har sladd är inget jag störs över, jag prioriterade svärdlängden när jag valde min maskin. Inte fjäderlätt, men jag upplever att 70 cm gör det lättare att hålla raka linjer. Dessutom går det snabbare att klippa...! ;)
 
P
Jag har en Bosch med sladd och långt svärd. Jag tycker att den gången om året som man klipper häcken kan man leva med sladden. Hade jag jobbat med det hade jag valt en bensindriven för smidighetens skull.
 
Satsade också på en Bosch med sladd och lite rejälare svärd. Mycket nöjd faktiskt både med resultat och kanske framförallt ljudnivån. Det man hör låter som en fläkt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.