ja du... sånt här händer hela tiden med honom... är det inte det ena så är det det andra..

jag vet inte om han får lägga slingan eller inte men han får iaf inte koppla in den själv, han är inte elbehörig.
och jo, han säger att "jag är lika förvånad själv, för jag har provat den både innan och efter och då fungerade den".
inte tekniskt möjligt ens ju! så han ljuger oss rakt upp i ansiktet!
enligt allecos elektriker som kom och lagade slingan (skulle gått via mathe bygg men dom hörde aldrig av sig till alleco så i fick ringa själva) finns inte en chans i världen att slingan har uppmätts som fungerande...

han fick nu efter att slingan är laga, uppdraget att fixa igen tätskikt samt lägga nya klinkerplattor. vi besiktigade först och enl. besiktningen skulle tätskiktet överlappas med 5 cm på varje sida. Mathe kakel och bygg har då inte följt detta utan ville först inte ta upp fler plattor för att detta skulle bli möjligt. efter att vi hotat med BKR så började han ta upp plattor men gjorde det med stämjärn och hammare så att fler och fler klinkerplattor förstördes och flisades. han blev skitarg för att det var dålig kvalitet då... som inte stämmer enligt den besiktningsman vi tog hit efter att han lagt nytt tätskikt. han rev dessutom bort det mathe bygg lagt som tätskikt och kallade det fusk! det var inte ens överlappat på sina ställen, och absolut inga 5 cm!

han kallar oss lögnare och att vi ställer krav;
såsom att fogen på klinkersen var dålig så dom skulle fylla i. en beläggning av fog hade lagt sig på klinkerplattorna så vi valde svart fog då.
med den svarta fogen blev det flammig så dom gjorde om det en gång till och gick då tillbaka till mörkgrå (som fortfarande inte är bra plus att siliconet mellan golv och vägg nu är svartfläckat av fog!! ser ofräscht ut!

trappräcket och trappstegen hade de stött i så pass att det var märken i... de målade om. jättebra!

enligt honom ifrågasätter vi och tror oss veta mest.
och han ska aldrig betala oss ett skit, och våra papper skiter han i... med milda ord taget, för enligt honom är en massa svordomar inblandade.

han säger nu att ingen av hans killar vill komma hit mer och att dom inte fått chansen att åtgärda fel, dom har minsann ställt upp trots våra krav! (vad hände med rätten att klaga som konsument!!?)
 
Den absolut sämsta sättet att försöka lösa en dispyt är ju att svära och tjabba istället för att resonera sakligt.
Jag får känslan av att din motpart upplever det på det sättet just nu. Kanske läge att göra en nystart så att ni kan få rätt i sakfrågan.

Varför du letar andra kunder som ev skulle haft problem är helt oförståeligt, kör dit race o ge tusan i andras lyckade eller olyckade renoveringar från den utpekade firman.
 
  • Gilla
weezer och 2 till
  • Laddar…
Vi har inte varit upprörda eller svurit inför honom. Vi har varit sakliga och frågat om vi undrat något.

Han blir fly förbannad om man säger att man inte är nöjd eller så vänder han det till att det är vårt fel.
Svär och är arga och ledsna gör vi då vi är själva hemma.
nu är vi dessutom anklagade för att ljuga. Ser ingen chans till nystart.

Vi kör vårt race men jag vill ändå prata med andra drabbade, det hör väl till min bearbetningsprocess.
Så jag vill inte släppa det oavsett vad andra tycker att jag ska göra :)
 
Ä
Hej Sara ! Om du nu skall hålla på så här kanske det är bra om du håller dig till sanningen!!! Det stämmer att elslingan var skadad, vi beklagar givetvis detta, men skickade dit först vår elektriker som mätte över hela din elanläggning, i den undersökningen visade sig att du hade en livsfarlig jordfelsbrytare (din egen), tur att dina barn inte pillade i nått utag!! efter kostnadsfri åtgärd löste allt som det skulle och elektriker nr 2 kom och lagade slingan, allt enligt garantier!!!
Därefter besiktigas badrummet av Momenta, Inte dömde väl dom ut ditt badrum???, jag har ju protokollet!! Felmonterad brunn?????? står det ingenting om i nått besiktningsprotokoll, ja just det, vi kan väl nämna att du ej var nöjd med första besiktningen utan låter göra en till, ganska likvärdiga resultat!!! Den åtgärdsplan som gjordes har vi accepterat då den bara berör den skadade elslingan, felmonterad brunn???? Du får jättegärna söka missnöjda kunder, det är bara du Sara!!! Detta handlar enbart att du vill få pengar, ingenting annat, varför inte göra vad jag bett dig om, att gå till ARN???? Fakta i detta ärende blir ju bara patetiskt i detta forum, att ni orkar!!! plugga mer vad beträffar nygammalt företag, kan kanske handla om en ombildning, eller en bolagsförsäjlning etc etc, sluta gissa och skaffa er ett liv!!!! Detta är det enda inlägg vi som företag gör, printar ut tråden och använder den för en polisanmälan då det mesta är osant!!! PS, saknas bara en kontroll av besiktningsman så kan vi färdigställa, om inte Sara återigen vägrar oss tillträde enligt konsumentköpslagen!!! Mvh Jörgen Mathe Mathe Kakel & Bygg AB
 
Byggahus tillåter att företaget ger sin version av händelserna ovan. Inget är ändrat i inlägget, dvs det är helt ocensurerat.
 
  • Gilla
Mrlupin
  • Laddar…
Ä
Arn
 
Ä
Vi har fått ok på vår förklaring och fått vår förklaring godkänd och klar att publicera, men väljer att på grund av nu påbörjade rättsproces hålla oss lugna och och avakta och tacka nej till eran censurerade version!!! .
 
nikasp
Ni skulle ju bara skriva ett enda svar och nu är det tre. Vem har OK:at er förklaring (30 minuter efter första inlägget)?
 
M
ärlighet skrev:
Vi har fått ok på vår förklaring och fått vår förklaring godkänd och klar att publicera, men väljer att på grund av nu påbörjade rättsproces hålla oss lugna och och avakta och tacka nej till eran censurerade version!!! .
Tror att det är klokt beslut.
Ser jag till mig själv så skulle jag aldrig anlita ett företag som går i polemik med en kund på ett publikt forum. Räcker gott att konstatera att man har olika uppfattningar och sen låta en oberoende part reda ut det hela.
 
ärlighet skrev:
Vi har fått ok på vår förklaring och fått vår förklaring godkänd och klar att publicera, men väljer att på grund av nu påbörjade rättsproces hålla oss lugna och och avakta och tacka nej till eran censurerade version!!! .
Men om ni redan publicerat den ocensurerade versionen vad skulle då poängen vara att publicera en censurerad version av samma inlägg?
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Företaget säger att de skickade dit sin elektriker efter att felet visat sig. Och att det då visade sig vara fel på jordfelsbrytaren, eller felkopplad (??).

Men varför gjordes inte kontroll vid installationen att det fanns en fungerande jordfelsbrytare?

Och skadan på slingan borde ha upptäckts vid kontrollmätning i samband med inkopplingen. Den kan ju inte rimligen ha skadats när den ligger ingjuten, skadan måste ha uppstått tidigare.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Företag får normalt inte diskutera i vårt forum, som endast är till för konsumenter. I kontroversiella ärenden som detta tillåter vi att företaget ger sin version, men då vill vi att inlägget modereras först, dvs skickas till support@byggahus.se som läser igenom inlägget och rensar bort ev. reklam (som företagens inlägg oftast består av).

Igår svarade då Jörgen Mathe Mathe Kakel & Bygg AB utan att gå via oss, men vi godkände det i efterhand. Däremot vill vi att Mathe Kakel & Bygg AB går via oss i fortsättningen om man känner sig manad att skriva fler inlägg. Maila då support@byggahus.se.
 
"Därefter besiktigas badrummet av Momenta, Inte dömde väl dom ut ditt badrum???, jag har ju protokollet!! Felmonterad brunn?????? står det ingenting om i nått besiktningsprotokoll, ja just det, vi kan väl nämna att du ej var nöjd med första besiktningen utan låter göra en till, ganska likvärdiga resultat!!! Den åtgärdsplan som gjordes har vi accepterat då den bara berör den skadade elslingan, felmonterad brunn????"

Om det besiktigats och tagits fram en åtgärdsplan som följts, vad är problemet här? Frågan ställs huvudsakligen till kunden.
 
Det är som sagt väldigt svårt att förstå var problemen är just nu bakom all bitterhet hos båda parter.
Men som jag uppfattar det så tycker TS att fogen är för grå samt att silikonet har blivit smutsigt. TS vill inte låta byggaren åtgärda detta och det skall göras en sista besiktning.

Hade jag någon gång kommit i en valsituation så hade jag nog avstått att anlita Mathe bygg pga att dom verkar klantat till det lite även om dom rättar till det efteråt men jag skulle definitivt undvika Sara som kund.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Oomtvistat verkar ju vara att slingan var felaktig. Av det som skrivits av de båda parterna så är det för mig helt solklart att slingan inte kopplats in med tillhörande kontroller på ett fackmannamässigt sätt. Sedan kan man spekulera i om det gjorts av plattsättaren själv, vilket vore kriminellt. Eller om det är en elektriker som inte borde vara elektriker som varit framme. Om korrekta kontollmätningar hade utförts så skulle detta inte kunnat inträffa. Då skulle felet i slingan ha visat sig, och felet på jordfelsbrytaren skulle ha upptäckts, INNAN någon får en stöt.

Sedan går historierna väldigt mycket isär, men TS berättelse ter sig för mig mer trovärdig genom sin detaljrikedom.

Oavsett vilket, så är det väl jättebra att allmänheten varnas.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.