Har idag en duschhörna med duschvägg, där duschen är delvis kaputt och det är bara en duschvägg vilket gör att det stänker ut där ingen vägg är.

Funderar på att köpa en duschkabin instället. Något annan som gjort så och "känns" det som en fullvärdig dusch, eller är det ett svajigt skåp man går in i? :)

Och täcker glaset så man inte ser de gamla hålen på väggen bakom?
 
Det finns olika kabiner, en del med plastglas känns rangliga, andra med riktigt glas känns stabila och fina, men det är skillnad i pris också.

Varför inte bara byta blandare, det är antagligen den som är trasig, eller kanske laga den om du är nöjd med den i övrigt. Och sätta upp en glasdörr där du inte har något idag. Snyggt, modernt, luftigt och rejält. Du skulle t.ex. kunna välja en glasdörr med ett gångjärn som går längs hela glasdörren och står på golvet, då kan du limma den mot väggen så behöver du inte göra några hål igenom vägg och tätskikt precis i denna känsliga zon heller. Så har jag gjort i vår nya dusch. Två glasdörrar i ett hörn som är limmade mot väggen, funkar super.
 
Mikaela123 skrev:
Funderar på att köpa en duschkabin instället. Något annan som gjort så och "känns" det som en fullvärdig dusch, eller är det ett svajigt skåp man går in i? :)
Det finns ju som sagt olika varianter i olika prisklasser, men tyvärr har de jag testat haft en hel del känsla av "svajigt skåp".

I övrigt håller jag med tomasx om hans förslag.
 
Vi köpte en svindyr Svedbergs i glas i höstas eftersom de billiga inte fanns i det mått vi ville ha. Det har en botten i gjutmarmor medan de billigare är i plast eller plåt. Gör mycket för stabiliteten och känslan. Visst skallrar den lite om man slår emot glaset men det är inom rimliga gränser.

Om man vill dölja väggen bakom så tar man frostat glas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.