Är det någon som har ett kopplingschema till ett startrelä på en elektrolux TF 1105 (relät är bortkopplat och nytt inhandlat men glömt hur det var kopplat
 
Har en gammal anvisning där det står att C är svart sladd (från vadå undras) N är alla blåa L är alla svarta ( igen?) S är den svarta eller bruna på kondingen längst upp till vänster ( N på gamla reläet och M på det nya) den gråa sladden (från kondingen ?) någon som vet ?
 
Jag här lärt mig att alltid fotografera under isärplockningsfasen. Så kan jag gå tillbaka och kolla då det är dags att montera ihop.

(Min mobil har några få bilder på familj och vänner, men flera hundra bilder på prylar i olika skick.)
 
Ja det är duktigt men med en multimeter så upptäcktes att det nya reläet inte hade någon bygling internt mellan N och M vilket det gamla hade och kallades där N

Så Alla gulgröna till jordplint och svart från termostat till C alla blåa till N och bygla dessutom N till M alla bruna till L utom den som är vidarekopplad mellan termostaterna och så var det kondingen den blåa till blå plint och den andra till S Så enkelt va det och lycka till med fotningen jag brukar rita en liten lapp men inte den här gången
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.