Hej alla,

Min Wiper XP som inköptes i mitten på förra säsongen har börjat krångla. "ingen signal" eller "blackout" varje dag, det resulterar i att den stannar och avger en lagom tyst irriterande pip signal tills man slår av den.....Gissa om grannarna tycker om det när man är på jobbet........

Någon annan som råkat ut för liknande, tilläggas kan att förra året gick den hur bra som helst, enda skillnaden är att jag har flyttat laddstationen så att jag kan ha signalsändaren och transformatorn inuti mitt växthus som står i min primära klippyta. Kan detta påverka?
 
Hej, Efter att inte fått några tips, valde jag att riskera att visa mig korkad. Nåväl ringde fredag eftermiddag klockan 16.30 min återförsäljare för Wiper "Berqvist entrepenad" och beskrev mitt problem enligt ovan.
-Endera är det maskinen eller slingan, vi kommer förbi och kollar.
Efter 30 min infinner sig återförsäljaren och kollar upp min slinga =OK, felsöker min robot och efter 20 min så fungerar allt perfekt. En defekt sensor.

Jag är verkligen imponerad av servicen (fredag kväll), det är först när man har gjort sin första reklamation som man vet om man har handlat av en serviceinriktad firma eller inte.

Nu klipper min lille klippare som han ska igen.
 
Hej!
Läste din artikel om problemet med Wiper XP.
Har haft ett liknande problem.
Min Wiper stannade ibland, på samma ställe med blackout som följd, men fick ingen ordning på problemet, förrän jag lämnade in den för byte av kol och fick överfört ett nytt program, nu är plötsligt problemet borta.
Men jag har ett annat problem som uppstått.
Har två genvägar som inte fungerar alls längre. Det har som följd att batteriet på roboten oftast tar slut, innan den har nått laddningsstationen. Som följd kan den inte klippa gräset för en jag har upptäckt detta.
Genvägen skall vara enligt manualen 40cm på varje sida som en triangel.
Har du något förslag vad detta kan bero på?

MVH Sven Anderberg
 
Universal lösningen till det mesta nedan som att hitta hem, signal problem och genvägs läsning kan oftast hjälpas med uppdatering av program vara. Årets (2013) uppdatering kom för 3veckor sedan och är omfattande till alla modellerna. Tror den heter något på 139##
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.