Av byggmarknaderna att döma så säljs det loungemöbler i konstrotting i parti och minut, men hur gör folk för att förvara dynorna när dom inte används? Dom är ju ganska stora och många. Vi har också köpt ett set som är underbara att sitta i men inte hittat någon förvaringsbox som sväljer dynorna. Hur gör ni med dynorna till loungemöblemanget?
 
Vi köpte överdrag, smidigt att slippa släpa runt dynorna...
 
Var det överdrag till hela soffan eller till dynorna? Var får man tag på det? Såg inget där vi köpte dom.
 
Jag byggde ett växthus där möblerna står med dynorna i permanent. Krävs dock troligen nån vinterförvaring...

Zirgalmnod
 
Aha, ett orangeri? :) På vintern kommer dynorma antagligen ligga i förrådet (har inte kollat så dom får plats). Var så inne på en dynlåda att jag hade missat överdragsvarianten. Nu har jag inhandlat ett som visserligen var lite bylsigt att dra över (vet fortfarande inte om jag satte det rätt eller på tvären) men ser propert ut och är lättstuvat när det inte används. Tack för tipset!
 
Hmmmm... Överdrag... Skulle kunna vara värt ett försök. Vi har samma problem. På vintern har vi dynorna i en friggebod men det är för långt, nästan 20 meter från möblerna (ja, ni förstår problemet), för att släpa fram och tillbaka varje dag. Så på nätterna och när det regnar släpas dom in innanför dörren till vardagsrummet. Inte så snyggt. Dynboxarna/lådorna jag hittills tittat på är fula, dyra och för små.

Men var gör ni av överdraget när det inte är överdraget? I en dynlåda? Eller kanske en överdragslåda?
 
Paddy skrev:
Aha, ett orangeri? :) På vintern kommer dynorma antagligen ligga i förrådet (har inte kollat så dom får plats). Var så inne på en dynlåda att jag hade missat överdragsvarianten. Nu har jag inhandlat ett som visserligen var lite bylsigt att dra över (vet fortfarande inte om jag satte det rätt eller på tvären) men ser propert ut och är lättstuvat när det inte används. Tack för tipset!
Är samma här, vet aldrig om det är på rätt håll, men fungerar bra :) Ett tips är att bygga upp lite under så det inte blir en stor pöl om det regnar mycket. När det inte används viks det ihop och läggs bakom en soffa. På vintern lägger vi alla kuddar i vakuumpåsar i källaren, sparar en hel del plats.
 
Överdraget får samsas med alla barnens leksaker som jag stuvade ner i den gamla dynboxen (som blev överflödig när jag fick idén att skaffa överdrag till hammocken också). :)
 
Ingen som vet om/var man kan köpa dynor som tål att ligga framme?
Är rejält trött på allt släpande, och man kan ju tycka att en sån här bit in på 2000-talet borde någon ha uppfunnit sådana.
 
Jag har en sån här som sväljer dynorna till Lougegruppen samt de 8 dynorna till matgruppen utan problem. Helt skyddat mot väta och passar perfekt bakom min altandörr.
Hjul i ena änden så den går hyfsat lätt att dra runt.
 
  • Gilla
försänkaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.