Kikar runt bland hustillverkarna och har endast hittat ett fåtal hus med fem sovrum. Vi kommer (om allt går i lås...) bygga ett hus med just fem sovrum - har kikat på Myresjös Tångudden som uppfyller behoven. Har ngn härinne koll på fler exempel på hus med många sovrum? Är jättetacksam för alla tips!! Nybörjare så det skriker om det.. :surprised:
 
Många hustillverkare erbjuder ju skräddarsydda hus/planlösningar så det är bara att presentera era tankar, krav och budget och höra vad de kan göra...
 
Instämmer med föregående inlägg.
Ett enplans med 5 sovrum är annars Trivselhus Green Line 766.
 
Vill tillägga att ni först bör utgå från tomten. Vilken form på enplanshuset passar? H-form? Vinkel? Placering på tomt? Antalet sovrum blir ett mindre problem Jag tycker t.ex att 1-planshuset Choice 173 (från LB-hus som gick i konkurs) har en ren och bra planlösning, med bra utformning på vardagsrum, kök, bra gångvägar med sep. hall, ljus från 3 håll i vardagsrum t.ex. Med en förlängning på huset någonstans går det säkert att få in ett sovrum till.
 
Har ärligt talat inte tänkt på att det går att "förhandla" med hustillverkarna...har mestadels kikat på deras färdiga lösningar. Skall kolla med några stycken och se vad de säger! Tack snälla ni!
 
Kolla Eksjöhus PrioTvå. Funderar själv på att bygga det.
 
Eksjohus Priotvå..Bra planlösning, stort bra kök o ändå plats för allrum och 5 sovrum. Eftersom en budgetserie, nog bra pris,...tack för tipset säger även vi!
 
Hej vi funderar på Eksjöhus Prio Två
(har en tomt i Uppsala och ska bygga inom 2 år, nyckelfärdigt)
Vi ville ha 6-7 rum, inte överdrivet stort hus men ändå med öppen planlösning mellan kök och vardagsrum.
 
Redigerat:
Nackdelen spontant med prio två som jag ser det är lite förvaring i köket.
burspråket kunde varit lite större så man fick in ett par underskåp där.
 
Evi skrev:
Eksjohus Priotvå..Bra planlösning, stort bra kök o ändå plats för allrum och 5 sovrum. Eftersom en budgetserie, nog bra pris,...tack för tipset säger även vi!
Kostar strax under 2mkr i södra sverige nyckelfärdigt inkl grund.
 
Jag saknar en extra klädkammare i huset :) förvaring är alltid bra!
 
Ja, förvaring saknas lite. Men å andra sidan kan man ju se till att bygga garage med förråd. Eller kanske utnyttja vinden?
 
ja vinden tänkte jag inte på :) garage med förråd kommer vi bygga till iallafall..
 
Tips är att kolla alternativ när det gäller garage, tex bygga själv eller anlita snickare och köp från lovangersbygg.se
Borde bli billigare än de 200kkr+ som Eksjöhus vill ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.