Snackade precis med Stockholm Vatten som kunde meddela följande vad gäller VA-utbyggnaden i Glömsta (för de som är intresserade):

- Gustav Adolfsvägen 13 har redan VA (kan anslutas idag)
- Sankt Eriksvägen (Myresjöhus tomter) dras in i etapp 2 = årsskiftet 2006/2007
- Kristinavägen 41 byggs ut tidigast 2006/2007
- Skarphedens Väg 9a byggs ut under 2006

De berättade också att det inte är någon bra idé att köpa tomt i Högmora än eftersom detaljplanen inte vunnit laga kraft än, och även om allt går enligt plan så dröjer det minst till 2008 innan man ser röken av något VA i det området!
 
Vad roligt att se lite Glömsta diskussioner på forumet. Jag bara väntade på den dagen... Har själv haft tomt i Glömsta sedan 2000 och väntar fortfarande på vattnet. Men nu är det äntligen på väg. Vår del av Glömsta blev försenat pga. överklaganden av detaljplanen ändå upp till miljödepartementet. Margaretaplanen hamnade före oss till slut.

Jag blev lite förvånad över uppgifterna du fått från Sthlms Vatten. Kristinavägen 41 är inte med i detaljplanen, dvs. finns inte ens beslut om kommunalt VA så vitt jag vet. S:t Eriksvägen är dock med i detaljplanen, som enligt kommunen skall vara helt klart till hösten 2006. Det är de senaste uppgifterna från kommunen, men det förvånar mig inte om det redan blivit förskjutna planer... Vi börjar bli vana att vänta!
 
Hej Sandra

Skicka ett mail till mig är du snäll jag får inte din adress att funka!

micke.79@telia.com

/Micke
 
Det var ganska lång tid att vänta.

Jag har också hört att det skulle bli innan men som sagt allt kan ta tid som vanligt!!! ???
 
Nu så har vi varit ute och kikat på 5 tomter + ett besök på HusExpo innan vi åkte hem :D

2 av tomterna är vi riktigt intresserade av, den ena i Trångsund och den andra i Kästa. Vi kollade även på ett par tomter i Glömsta, men där var bara en intressant, den på Gustav Adolfsvägen 13 (fast det ver lite väl trafikerat där).

Så nu har jag ringt mäklarna för de 2 tomterna.
 
Va kul hoppas att det går vägen för er!

/Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.