Ska till bauhaus imorrn och handla...  blir pärlspont, vitbetsad.. tänkte regla upp och fälla in spottar i köket och hallen...
hade tänkt mig plattor först men sen såg jag allt för många bilder på riktigt snygg pärlspont, så det så istället! :)

Nån som nyligen gjort detsamma och/eller har något ypperligt råd att ge såhär i sista sekund?
 
jasså? jag har fått för mig att bauhaus är det billigaste stället faktiskt?

måste säga att jag inte har stenhård koll på detta dock, men är intrycket jag fått... vilket ställe skulle du tro är billigast? som är i ungefär samma klass som bauhaus..
 
Tänkte du köpa färdigbetsad panel?

Det låter ännu dyrare än att köpa på bauhaus? ;)

Det är väldigt lätt att betsa själv med gott resultat och det torkar fort. Kladda på med pensel och dra av med svamp....

 
tänkte betsa själv så att det blir billigare, just därför är jag mycket intresserad av alternativa och billigare ställen än bauhaus...

bor i göteborg, och här finns ju ett par st olika byggvaruhus, hornbach, beijers, coop forum, bauhaus...

ahh, det är väl bara att erkänna, jag har gått på all bauhaus reklam :/

så någon rekomendation för billigaste varuhuset i göteborg? har inte bil själv utan får boka in vänner, därför kan jag inte riktigt åka omkring och kolla priserna som jag helst hade velat...

Mychet tacksam för svar!

[det som finns på min inköpslista för tillfället är:
trallvirke för altan
pärlspont för innertak
reglar
stuckaturer
taklister (pvc som limmas upp)
bröstpanel
valv
innerdörrar
fönsterpersienner i trä
dushset(slang, stång, munstycke)
spots, vattenpass, spikdrivare, brandvarnare, samt div. småskräp..
tänkte att det kanske var lite lättare att säga vilka som är billiga om ni visste vilken typ av varor jag ska ha]
 
I det där landet Göteborg kan jag tyvärr inte bidra med lämpliga inköpsställen.

Mitt tips är ändå att du försöker uppskatta hur mycket du behöver av varje dimension och sedan hör dig för på ett par brädgårdar. Du får ju en offert per telefon.

"Måste" du handla på ett byggvaruhus skulle jag nog gå på K-rauta eller möjligen Woody. K-rauta har ett bra sortiment på både trä och annat och till skillnad från Bauhaus så lämnar man mängdrabatt på virke vid större köp.
 
Eftersom johan_p efterlyste ypperliga råd, så får du ett här, glöm inte kvistlacken ;)
 
jureit skrev:
Nåväl, nog om detta. Eftersom du pratar Bauhaus så misstänker jag att det är Stockholm du är lokaliserad i?
Det finns faktiskt en värld utanför Stockholm och i den världen (utanför 08-området) finns det Bauhaus-varuhus i flera svenska städer... ;)
 
JLT skrev:
Det finns faktiskt en värld utanför Stockholm  och i den världen (utanför 08-området) finns det Bauhaus-varuhus i flera svenska städer...  ;)
??? Va? Vardå? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.