Har en Automower 220 som helt plötsligt börjat klippa någon gång på natten trots att den inte är programmerad för detta?

Någon som råkat ut för detta?
 
Det kanske är så att klockan går fel?

"Smyg", fräckt namn på klipparen ...
 
  • Gilla
Alexander83
  • Laddar…
Nej klockan är rätt och allt ser bra ut i programmeringen.
Märkte detta när jag gjort ren den på "vilo dagen" och nästa morgon var den full i gräs igen :)

Så här har den håller på dom dagar den skall vara ledig, en arbetsnarkoman kanske? :)
 
hehe, den kanske kom på att den fuskat, och fick dåligt samvete? :D

Komiskt att den rackarn "struntar" i sin programmering. "pffff, jag ska f*n klippa när jag vill"
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
cust3000 skrev:
Komiskt att den rackarn "struntar" i sin programmering. "pffff, jag ska f*n klippa när jag vill"
Inte för att mina katter klipper gräs men av någon anledning fick meningen ovan mig att tänka på dem... Du kanske har kattgener i din klippare...;)
 
Precis, det är så här det börjar. Först gör dom lite som dom vill, fast ändå det dom ska. Sedan tar dom våra jobb. Tar över hela samhället. Äter upp barnen. Ingen kan gå ut på kvällen. Detta borde förbjudas innan det går överstyr.
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Precis, det är så här det börjar. Först gör dom lite som dom vill, fast ändå det dom ska. Sedan tar dom våra jobb. Tar över hela samhället. Äter upp barnen. Ingen kan gå ut på kvällen. Detta borde förbjudas innan det går överstyr.
Japp, innan man vet ordet av är det klippt.
 
Korvgubbe
Kanske har den blivit självmedveten och anslutit sig till SkyNet?
 
Tänk om min lata gamla katt kunde klippa gräs.:) Han bemödar sig inte ens att titta efter råttor längre.
 
Din lata katt kommer hubbotgräsklipparna snart ta hand om.
 
  • Gilla
JOW
  • Laddar…
Tror också på skynet teorin :)

Det jag skulle göra är att nollställa den helt, dvs ta ur batterierna och låta den stå över natten utan ström så den nollställer sig, en sk. norsk reset :)
 
Tänk om den är full med gräs nästa dag.. :eek:
 
  • Gilla
INDEGO
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.