Jag investerar i lite andra maskiner så nu har jag snart en rikt- och planhyvel Moretens H410 "över". Det är en svensktillverkad maskin (2010) med 410 mm hyvelbredd. Otroligt kompakt och smidigt i tanke på hyvelbredden. Monterade på kraftiga dubbellänkhjul så den går utmärkt att flytta runt trots att den väger 200 kg. Kvalitetshyvel tillverkad i Östersund, långt ifrån de kinesiska maskinerna...
Går på 3-fas (4 hk) . Separat matning till planhyveln. Extrautrustad med in- och utmatningsbord och två uppsättningar hyvelstål samt inställningsinstrument följer med.

Läs mer på http://www.logosol.se/snickerimaskiner/rikt-och-planhyvel/

Stora fördelen med denna maskin jämfört med andra rikt- planhyvlar är att man inte måste fälla upp riktbordet, dvs man kan rikta och plan i ett svep. Jag har använt maskinen sparsamt i hobbyverksamhet och du som slår till på den får en hyvel som räcker livet ut.

Maskinen står i Falun men transport/ frakt går att diskutera. Nypris med alla tillbehör ligger på 34 000 kr, jag tänker mig 24 000 kr. Efter midsommar är den fri för leverans.
 
Köpare finns redan :)
 
Betyder det att den är såld?
 
Per Eskilsson skrev:
Betyder det att den är såld?
Det betyder att den är såld till mig :)
Står fint i min verkstad nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.