Japp, den bläddrar mellan lite info, bla borde det stå när den ska ut nästa gång. Typ nästa pass Onsdag kl 10.00-12.00 Fast det hänger väl på hur du ställt in den.

Charging 2800, har jag kommit fram till är batterispänningen dvs 28.00V den kommer upp i drygt 29 när det är fullt. Pipet kan man stänga av.
 
Redigerat:
  • Gilla
Daniel_elab
  • Laddar…
Gimbal skrev:
Japp, den bläddrar mellan lite info, bla borde det stå när den ska ut nästa gång. Typ nästa pass Onsdag kl 10.00-12.00 Fast det hänger väl på hur du ställt in den.

Charging 2800, har jag kommit fram till är batterispänningen dvs 28.00V den kommer upp i drygt 29 när det är fullt. Pipet kan man stänga av.
Gimbal, du har svar på alla mina funderingar, uppskattas mkt!! :D

Då är det bara att vänta tills den är full, står 24 h så driftsättning får bli imorgon!
 
En till fundering.

Jag fick med en rund sak som ser ut att ska sitta under
maskinen för att skydda knivbladen. Vet ej om denna skall monteras
för det står ingenting om detta i boken.
 
Till Wipern låg det en lös lapp som sa att man skulle montera den...
Jag monterade den, en annan jag känner monterade den inte. Tycker den ser ut att kunna skydda lite men det har inte stoppat klipparen från att tugga av slingan flera gånger (tills vi grävde ner den) samt tagit några rejäla bett i en lämnad sko.
 
Daniel_elab skrev:
En till fundering.

Jag fick med en rund sak som ser ut att ska sitta under
maskinen för att skydda knivbladen. Vet ej om denna skall monteras
för det står ingenting om detta i boken.
Enl Stiga så är det ett extra skydd som monteras för barn / husdjur.
 
Nu har jag kört min maskin i en vecka, är otroligt nöjd, enkel installation, enkel programering, och den jobbar på precis som jag vill.

En fundering: Nu har jag ifs Inte läst på ang regnsensorn, men igår regnade det bra och då gick han ut och märkte att det regnade och gick in diret i en U-sväng, men redan minuten senare gick den ut igen...detta resulterade i att det nästan hade blivit hjulspår på denna lilla sväng!

Förövrigt så har den fått namnet "Tjorven" tack vare att det var det dottern min ville att den skulle heta :D
 
INDEGO skrev:
Enl Stiga så är det ett extra skydd som monteras för barn / husdjur.
Har för mig att den måste vara med för att få sälja maskinen i Frankrike, men den ligger med i alla paket för enklare logistik.
 
En till fundering : låter alla sina maskiner vara inne vid regn? Tar dom skada av att vara ute då förutom att dom blir mer gräsiga?!
 
Daniel_elab skrev:
En fundering: Nu har jag ifs Inte läst på ang regnsensorn, men igår regnade det bra och då gick han ut och märkte att det regnade och gick in diret i en U-sväng, men redan minuten senare gick den ut igen...detta resulterade i att det nästan hade blivit hjulspår på denna lilla sväng!
Kan bara säga att så gör inte vår (motsvarande wiper modell), har den bestämt sig för att det regnar så stannar den hemma länge och rör inte en fena.

Det lägger sig ju någon droppe vatten mellan de två känselcylindrarna och den torkar inte bort i första taget, och så länge den finns kvar går den inte ut. Har du möjligen för stort avstånd mellan cylindrarna så droppen rinner av direkt?
 
Att din maskin upprepade gånger går in och ut ur huset åtgärdas med en uppdatering av programvaran. Den kommer i fortsättningen t.ex ha aktiva regnsensorer även när den står i laddningstationen om den larmat för regn och kommer inte gå ut ur huset förrän efter minst 60 minuters regnuppehåll. Just för att förhindra det beteendet.
 
Redigerat:
Jag köpte min 525 för en vecka sedan. Jättenöjd!
Först stängde jag av regnsensorn. Eftersom denna sommar består regn och åter regn så slog jag av regn sensorn. Har även monterat skyddet runt kniven. Ikväll åkte den runt tomten utan att kniven gick! Gick ut och kontrollerade "Evert". Det var tjockt med gräsmos under maskinen. Det var några mystiska siffror i tidsplanen. Antar att det var felkoder. Efter en rengörning så funkade den fint. Dock lite buggig mjukvara, varför åker den runt tomten ändå? Buggrapport!!
 
Redigerat:
Så min slutsats för beskymmersfri gång. Slå på regnsensorn. Iallafall om man skall åka hemifrån i några dagar
 
Uppdaterade min 525S lite ;-)
 
  • uploadfromtaptalk1342981007869.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • uploadfromtaptalk1342981030193.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikassar och 1 till
  • Laddar…
Vilket vrålåk!
:)
 
Var hittade du ett sådant skal?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.