Tack alla. Kommer maila in imorgon när jag skrivit klart. För det ska väl räcka som "skriftligt bestriden"?

Återkommer med respons och firmanamn senare. :)
 
Det viktiga om du bestrider fakturan är att du får någon typ av bekräftelse på att de tagit emot den. Svarar de via mail så är det inga problem annars så bör du se till att du har ett bevis på att de tagit emot din bestridan.
 
Kattvovven skrev:
Tack alla. Kommer maila in imorgon när jag skrivit klart. För det ska väl räcka som "skriftligt bestriden"?
Menar du att göra en formell bestridan så skriv ett vanligt brev.
 
Staffans2000
Och med mottagarbevis!
 
Som sagt kolla med någon som vet bättre än jag. Men jag har hört att det i många fall räcker att posta ett vanligt brev. Posten anses som så säker leverantör att ett postat brev anses läst inom typ 1 vecka. Men för bevisningens skull kan det vara bra att ha vittne på att du lägger brevet i kuvert och postar det.

Fördelen med vanligt brev är att mottagaren kan inte välja att låta bli att hämta ut det.
 
Skrev ett email och innan jag hann få iväg ett rek brev så ringde dom upp mig, bad om ursäkt för att inte en enda siffra var korrekt. Fick en annan faktura på 3000 innan rot istället för 4000 (!)

250kr mer för oss. Kommer nog betala räkningen för att slippa bråka. Inte värt tiden känns det som, finns en lägenhet att lägga energi och tid på.

Om jag någonsin skulle rekommendera Comfort - Stuvstarör i Huddinge? Aldrig. Nog för att dom är trevliga i butik, men priserna är inte bara lite högre, så det kan motivera servicen, utan fruktansvärt mkt dyrare än konkurrenterna och när dom inte ens kan speca en enkel räkning, vet inte sina egna priser och vägrade förklara sina kostnader och varför jag skulle betala mer än maxpriset vi fått. Dessutom tar betalt för resväg från kunder i annat län osv osv. Nja. Ska någon (läs måste) skulle jag säga att se till att få priset skrivet på papper med ALLA möjliga utgifter, kolla VAD dom kommer ta betalt för osv.

Trevlig midsommar alla!
 
Trevligt att höra att det löste sig till slut. Men med tanke på svaren som ni fick till en början kan man inte låta bli att fundera på hur andra kunder hos den firman som inte klagat blivit fakturerade.
 
"Tattare" är i dagligt tal ett samlingsnamn på "mindre hederliga människor", folk som försöker sno åt sig, inte gör rätt för sig osv.
Möjligen är uttrycket inte riktigt politiskt korrekt, men "politiskt korrekt" är något jag ogillar.
Jag använder ibland uttrycket "tattare" i tal, skrift, foruminlägg osv helt efter eget bedömmande och jag avser fortsätta med det.
 
  • Gilla
weezer och 3 till
  • Laddar…
Alltid samma visa.
Innan man slänger ur sig ett prisförslag bör man som en stor aktör kunna alla lagar och regler och hålla sig till dom och inte försöka blåsa varje kund.
Många kunder tycker nog att påläggen är småsummor och inte värda att bråka om eller så vet dom inte bättre och är rädda för konfrontation.
Företagen kör ett tänk som går efter "får jag en krona av alla i hela världen så blir jag rik, en krona blir ingen fattig av".

Dags att byta obligatoriska program i skolan så våra barn slipper bli blåsta varje gång något i hemmet måste fixas, byt religion, historia och estetisk verksamhet till el, rörmokeri och bygg.(y)
 
Kattvovven skrev:
Skrev ett email och innan jag hann få iväg ett rek brev så ringde dom upp mig, bad om ursäkt för att inte en enda siffra var korrekt. Fick en annan faktura på 3000 innan rot istället för 4000 (!)

250kr mer för oss. Kommer nog betala räkningen för att slippa bråka. Inte värt tiden känns det som, finns en lägenhet att lägga energi och tid på.

Om jag någonsin skulle rekommendera Comfort - Stuvstarör i Huddinge? Aldrig. Nog för att dom är trevliga i butik, men priserna är inte bara lite högre, så det kan motivera servicen, utan fruktansvärt mkt dyrare än konkurrenterna och när dom inte ens kan speca en enkel räkning, vet inte sina egna priser och vägrade förklara sina kostnader och varför jag skulle betala mer än maxpriset vi fått. Dessutom tar betalt för resväg från kunder i annat län osv osv. Nja. Ska någon (läs måste) skulle jag säga att se till att få priset skrivet på papper med ALLA möjliga utgifter, kolla VAD dom kommer ta betalt för osv.

Trevlig midsommar alla!
Hej Det verkar som det löste sig rätt så okej och det brukar lösa sig om man påtalar att man inte är riktigt nöjd men jag förstår inte riktigt varför du skulle betala resan från hallstavik?.Kör dom taxirörelse med:surprised: och en ballofix för 500kr:surprised: så jag förstår att du inte kommer anlita dom mer.
 
Det är en sak jag inte förstår.
Vid telefonkontakt så anges att det går åt mycket gas.
Men med en rörfrysmaskin så är det ju ett slutet system med kompressor?

På jobbet har jag sett klamma över rör och därefter en tara med koldioxid som matar på (kolsyra när det löses i vatten).
Så att det går åt mycket gas köper jag inte om det är en rörfrysningsmaskin dom använder...
 
Om du har frysmanschetter med gasflaska, dvs inte elektrisk frysmaskin, så går det naturligtvis åt gas. Det är inget slutet system, och inte helt tätt så det pyser ut en del under tiden tills manschetten är full av is. Men rör i denna dimension tar inte lång tid att frysa och drar därmed inte speciellt mycket gas,
 
Där är maskinen iallafall
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1340623325.794332.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1340623373.492933.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JerreEssberg skrev:
Om du har frysmanschetter med gasflaska, dvs inte elektrisk frysmaskin, så går det naturligtvis åt gas. Det är inget slutet system, och inte helt tätt så det pyser ut en del under tiden tills manschetten är full av is. Men rör i denna dimension tar inte lång tid att frysa och drar därmed inte speciellt mycket gas,
Doh?
Det var väl det jag skrev, att det går åt gas om man har manschett och flaska.
Men ingen gas om man har frysmaskin.
 
Krilleman
Inget snack om saken att den där maskinen går på el!

Alltså INTE den som använder sig av en gasflaska, för rothenbergers egna gasdriva ser ut såhär:
25753174.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.