Nu är jag nyfiken på Willa Nordic - nån som har erfarenheter och/eller åsikter om dem? Bilder, priser, tips och idéer - anything!

Tack på förhand
 
Vi tycker de har mycket fina hus, men det ligger lite för högt för vår plånbok då vi vill bygga ett relativt stort hus. De säger själva att deras kvadratmeterpris börjar på 17-18.000 kr, de flesta hamnar dock på 20-22.000 kr.

Vi har hört både ris och ros om dem i bekantskapskretsen, så de verkar varken bättre eller sämre än någon annan...
 
Tack för era svar! Jag har oxå hört att de ska vara "dyra", men att det sen visat sig att de inte är dyrare än t ex TH eftersom mer ingår i priset från början. Och sen är det förstås som Tosca skriver - det är "lyxen" som kostar!

Fler åsikter?
 
Saharah skrev:
Tack för era svar! Jag har oxå hört att de ska vara "dyra", men att det sen visat sig att de inte är dyrare än t ex TH eftersom mer ingår i priset från början. Och sen är det förstås som Tosca skriver - det är "lyxen" som kostar!

Fler åsikter?
Där håller jag inte med tyvärr... Vi granskade Götenehus, Trivselhus och Willa Nordic och fick offert av dem. Måste tyvärr säga att WN ligger avsevärt högre än de andra två. Skulle dessutom vilja säga att det inte skiljer så värst mycket mellan GH och TH, det som skiljer dem mest åt är faktiskt entrepenadformen. Med både GH och TH får du ett påkostat hus med "lyxiga" tillval för 15.000 kr/kvm såsom golvärme i båda plan, putsfasad, bastu, ektrappa, rostfria vitvaror, högt i tak, uppgraderade badrumsmöbler mm mm. Deras grundpris ligger på ca 12.000-13.000 kr/kvm beroende på hustyp.

Lycka till!
:)
 
Håller med föregående talare då jag har exakt samma erfarenhet. WN:s varumärke tar de rejält betalt för. Jag tyckte inte det var motiverat när både standard och material går att få samma hos GH och TH till betydligt bättre pris.

Antar inte att det är vad Tosca vill höra.... ;)
 
Min egen erfarenhet av WN sträcker sig till ett enkelt möte med en av deres säljare/arkitekter. Jag må säga att jag blev mycket trevligt bemött, MEN...

När jag lade korten på bordet och sagde att vi för själva huset hade en budget på 2.200.000, så svarade säljaren att det kunna vare svårt för dom att leverera ett hus till det priset.
Han hittade då en skiss på ett 2-plans hus på ~140m[sup]2[/sup], som han enligt eget utsago skulle kunna "få ner" i mitt prisläge genom att välja bort en del av deres vanliga standard.

Detta var i alla fall för oss helt fel, och vi var i stället valt ett Trivselhus, där vi har 140m[sup]2[/sup] i ett plan, och har fått göra en massa tillväl av lygrejer, istället för att väja bort standard grejer.

Har kompisar som byggar med WN just nu, och jäv... var det blir fint. Men smakar det som koster det... Är det så man säger på svenska? ;)

/J
 
Men nu till en nyfiken, men högst relevant fråga... ::) Vad blev det i slutändan per kvadrat för ert WN? Och då menar jag endast själva huset förstås, inte tomten, garage eller större markarbeten.

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.